نماز جمعه دشمن شکن است
کد خبر: 3762369
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

نماز جمعه دشمن شکن است

گروه اجتماعی - امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی، اقامه نماز جمعه می‌باشد که در نوع خود، دشمن شکن است.

نماز جمعه دشمن شکن است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: رزق و روزی و عزت انسان، به دست خداوند است، یعنی تا زمانی که به قدرت خداوند متکی و به او امید داشته باشیم، هیچ ظالمی نمی‌تواند به ما ضربه بزند و برای ما مشکل ایجاد کند، اما همین که از خداوند قطع امید کنیم و به قدرت‌های پوشالی مثل آمریکا دل ببندیم، برای ما مشکلات و چالش‌های متعددی ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت نماز جمعه، افزود: روز جمعه، روز کار کردن نیست، بلکه  باید کارهای روزمره را رها کرد و به نماز جمعه رفت. یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی، اقامه نماز جمعه می‌باشد که در نوع خود، دشمن شکن است.
امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه براساس روایات، جمعه روز ظهور امام زمان(عج) است، بیان کرد: جمعه روز نظافت است، نماز جمعه هم کفاره گناهانی می‌باشد که انسان در طول هفته انجام داده است. درب مساجد باید روزهای جمعه بسته باشد تا مردم در نماز جمعه شرکت کنند، اما مساجد اصفهان در روز جمعه باز هستند.
وی با اشاره به اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از سوی آمریکا، گفت: آمریکا 40 سال است که علیه ما تحریم‌هایی را اعمال کرده و درصدد اعمال تحریم‌های جدید است، اما اکنون می‌بینیم که  آن‌ها در این 40 سال، نه تنها در رسیدن به اهداف خود موفق نشده‌اند، بلکه روز به روز به ذلالت نیز کشیده می‌شوند و مقام معظم رهبری هم فرمودند که آمریکا در حال نابودی است.
امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: دنیا در روز اربعین، شاهد یک اجتماع و کنگره عظیم مسلمانان بود که البته باید از بانیان آن هم تشکر و قدردانی کرد، اما انتقاداتی هم وجود دارد و آن هم اینکه چرا پول ایران را در عراق قبول نمی‌کردند؟ و این موضوعی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
وی با اشاره به سالروز هجرت پیامبراکرم(ص)، افزود: رسول اکرم(ص) وقتی به دستور خداوند از مکه به مدینه هجرت کردند، اولین اقدام‌شان در مدینه، احداث مسجد و تشکیل نماز جمعه بود و بعد اسلام رونق گفت و به مناطق دیگر گسترش پیدا کرد.
انتهای پیام

captcha