ملت ایران خوی استکباری امریکا را برنمی‌تابند
کد خبر: 3762381
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

ملت ایران خوی استکباری امریکا را برنمی‌تابند

گروه سیاست و اقتصاد_ امام جمعه زاهدان گفت: امروز در همه جای دنیا، امریکا را به عنوان نماد استکبار می‌شناسند و تا زمانی که خوی استکباری و درندگی در حکومت امریکا وجود داشته باشد، ملت ایران با آن مخالف خواهد بود.

ملت ایران خوی استکباری امریکا را برنمی‌تابند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه، 18 آبان‌ماه، گفت: امروز در همه جای دنیا، امریکا را به عنوان نماد استکبار می‌شناسند و تا زمانی که خوی استکباری و درندگی در حکومت امریکا وجود داشته باشد، ملت ایران با آن مخالف خواهد بود.
وی ادامه داد: در زمان حکومت طاغوت، امریکا به خاطر حفظ منافع خودش، از این رژیم حمایت می‌کرد؛ ملت ایران هیچگاه کودتای 28 مرداد و خیانتی که امریکایی‌ها در حق ملت ایران کردند را از یاد نخواهند برد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه در رژیم ستمشاهی 70 هزار مستشار آمریکایی در کشور حضور داشتند، بیان کرد: خیانت‌ها و جنایت‌های امریکا در حق ملت ایران، محدود به کودتای 28 مرداد نشد، بلکه تاریخ معاصر ایران پر از این نمونه‌ها است.
وی افزود: جمهوری اسلامی با شعار « استقلال» و « آزادی» تشکیل شد و به همین دلیل، از ابتدای شکل‌گیری مورد دشمنی امریکا قرار گرفت؛ در طول 40 سال عمر انقلاب نیز ما چیزی جز تهدید، خیانت، توطئه و تحریم از امریکا ندیدیم.
آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: رئیس جمهوری امریکا در هفته گذشته، تحریم‌های جدیدی علیه ملت ما اعمال کرد، در حالی که این مسأله جدیدی نیست و ما چیزی جز این نیز از حکومت مستبد و زورگوی امریکا انتظار نداشتیم.
وی عنوان کرد: ملت ایران در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحریم بود و پشتیانی هیچ کشوری را نداشت و با اتکا به توان داخلی و تکیه بر مردم توانست از شرایط بسیار سخت به سلامت عبور کند.
نماینده ولی فقیه در استان ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع)، افزود: تعلیم امامان معصوم(ع) به مردم بیش از اینکه گفتاری باشد، عملی بود؛ امام رضا(ع) نسبت به خدمه، غلامان و زیردستان هیچگاه با قصاوت کلام حرف نزدند و همواره با آنان سر یک سفره می‌نشستند.

انتهای پیام

captcha