چاپ 16 جلد تفسیر اثری آیت‌الله معرفت/ انجام کلان‌پروژه علمی «اعجاز قرآن»
کد خبر: 3762420
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
حجت‌الاسلام جواهری خبر داد:

چاپ 16 جلد تفسیر اثری آیت‌الله معرفت/ انجام کلان‌پروژه علمی «اعجاز قرآن»

گروه حوزه‌های علمیه ــ مسئول گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از انتشار 16 جلد از تفسیر اثری و اجرای پروژه علمی «اعجاز قرآن» خبر داد.

چاپ 16 جلد تفسیر اثری/ انجام پروژه علمی «اعجاز قرآن»حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن جواهری، مسئول گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: یکی از کارهای علمی زمان‌بر و عمیق، اجرای کلان‌پروژه علمی تفسیر جامع اثری آیت‌الله محمدهادی معرفت بود که این تفسیر تاکنون تا جلد 16 مورد تحقیق قرار گرفته و منتشر شده است.

وی افزود: فیش‌برداری این تفسیر نیز تا جلد 20 انجام شده و به‌تدریج این مجلدات نیز به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین از تألیف آیات‌الاحکام با نگاه جدید خبر داد و افزود: مقدمات این کار فراهم شده و چارت کلی آن مورد تصویب قرار گرفته ولی هنوز این پروژه نهایی نشده است.

جواهری همچنین از کلان‌پروژه علمی «اعجاز قرآن» خبر داد و اظهار کرد: این پروژه علمی در سه دفتر و در چهار جلد در حال تألیف و تدوین است که جلد اول آن منتشر شده و دو جلد دیگر نیز در آستانه انتشار قرار دارد و جلد چهارم آن نیز در آستانه چاپ است.

مسئول گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین از انجام برخی تک‌نگاری‌ها مانند تفسیر مختصر در حوزه سیاست، حقوق و ... خبر داد و گفت: اصول و مبانی تفسیر سیاسی،‌ اعجاز بیان و تاثیری قرآن کریم، اعجاز علمی و تشریعی قرآن کریم و فلسفه علوم قرآن از جمله کارهای تحقیقی در حال انجام است.

جواهری بیان کرد: اهداف نزول قرآن با رویکرد تفسیر تنزیلی،‌ طرح کلان آیات‌الاحکام، طرح کلان تفسیر اثری جامع، طرح کلان تفسیر مختصر قرآن کریم، نقد تفاسیر عرفانی و همچنین حقوق خانواده در قرآن از دیگر پروژه‌های علمی در حال انجام است.

انتهای پیام

captcha