مجموعه آثار همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان منتشر می‌شود
کد خبر: 3762507
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
در ده جلد؛

مجموعه آثار همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان منتشر می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ کتب مجموعه آثار همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان در ده جلد منتشر می‌شود.

مجموعه آثار همایش اندیشه‌های علامه طباطبایی در المیزان منتشر می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین حسن شکراللهی، دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: متأسفانه با وجود چاپ برخی مقالات در طی برگزاری همایش و انتشار تعدادی از آن‌ها در مجلات مؤسسه امام خمینی(ره)، امکان چاپ یک‌جای آثار به علت مشکلات مالی فراهم نشد.

شکراللهی با بیان اینکه امکان تبدیل محتوای به نرم‌افزار نیز هنوز مقدور نشده است، تصریح کرد: مجموعه آثار این همایش در چهار بخش مقالات، سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و میزگرد‌های علمی، از لحاظ محتوایی آماده‌سازی و در اختیار مؤسسه قرار گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون کار ویراستاری این مجموعه توسط مؤسسه در حال انجام است و با احتمال بسیار زیاد تا پایان امسال شاهد چاپ این مجموعه آثار در قالب ده جلد کتاب ۴۰۰ الی ۵۰۰ صفحه خواهیم بود.

شکراللهی بیان کرد: معمولاً مجموعه آثار به صورت قالبی منتشر می‌شوند، یعنی مقالات در یکجا، میزگرد‌ها و مابقی نیز به همین ترتیب، ولی دسته‌بندی مطالب در این مجموعه به صورت موضوعی دسته‌بندی شده است و محقق می‌تواند اطلاعات مثلاً مربوط به مباحث اجتماعی در تفسیر المیزان را یک‌جا مطالعه کند.

وی اظهار کرد: همایش بین‌المللی اندیشه‌های علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان، روز‌های ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه سال ۹۳ به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بیت شریف علامه طباطبایی(ره) و با حضور جمع زیادی از قرآن‌پژوهان کشور و بزرگان حوزه برگزار شده بود.

این پژوهشگر ادامه داد: تعدادی از مقالات منتخب از میان ۶۰۰ مقاله ارسالی به نخستین دوره همایش تفسیر المیزان در جریان برگزاری همایش دو روزه، قرائت و حاضران از محتوای آن بهره‌مند شدند و تعدادی نیز در قالب مجلات مؤسسه امام خمینی(ره) به صورت پراکنده به چاپ رسیدند.

انتهای پیام

captcha