ایجاد یادمان مفاخر «فرهنگ و هنر» در همدان
کد خبر: 3762515
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

ایجاد یادمان مفاخر «فرهنگ و هنر» در همدان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه این استان از نظر مفاخر فرهنگی، هنری و مذهبی دارای غنای قابل توجهی است، اظهار کرد: بنا داریم برای معرفی این بزرگان، یادمان فرهنگی و هنری در سطح شهر ایجاد کنیم.

یادمان مفاخر «فرهنگ و هنر» در همدان ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در نشستی مشترک با شهردار همدان، درخصوص مسائل حوزه فرهنگ و هنر گفت‌وگو کرد.
علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تأکید بر اینکه همدان از نظر مفاخر فرهنگی، هنری و مذهبی دارای غنای قابل توجهی است، اظهار کرد: بنا داریم برای معرفی این بزرگان، یادمان فرهنگی و هنری در سطح شهر ایجاد کنیم.
وی با تأکید بر اینکه یادمان مفاخر علاوه بر معرفی چهره‌های شاخص و درخشان گذشته و حال این شهر، مکانی مناسب برای جذب گردشگر هم محسوب می‌شود، افزود: ایجاد گذر مشاهیر و مفاخر از دیگر برنامه‌هایی است که در این حوزه برنامه‌ریزی شده است.

احداث پارک مشاهیر در همدان
مدیرکل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از شهردار همدان درخواست کرد تعدادی از خانه‌های تاریخی همدان برای بهره‌برداری‌های مختلف در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار بگیرد.
درویش‌نژاد توضیح داد که می‌توان از این خانه‌ها به عنوان محلی برای تشکیل انجمن‌های ادبی، ایجاد موزه‌ هنری، خانه شعر و موسیقی و... استفاده کرد.
در ادامه شهردار همدان هم ضمن موافقت با این پیشنهاد، گفت: شهرداری همدان با تمام ظرفیت در حوزه برنامه‌های فرهنگ و هنری پای کار است.
صوفی از ایجاد پارک مشاهیر در همدان هم خبر داد و گفت: طرح اولیه این پارک در دست بررسی بوده و مکان احداث آن هم جانمایی شده است.
شهردار همدان با تأکید بر اینکه باید تمام ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی و هنری برای پیشرفت در این حوزه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد، از تجهیز سالن همایش‌های تالار قرآن تا سال آینده خبر داد.
انتهای پیام

captcha