برپایی رویداد كارآفرینی دورهمی «تازه شو» در فارس
کد خبر: 3762593
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
به‌همت جهاد دانشگاهی فارس انجام شد؛

برپایی رویداد كارآفرینی دورهمی «تازه شو» در فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ رویداد کارآفرینی دورهمی «تازه شو» به‌همت جهاد دانشگاهی فارس و با همكاری اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی این استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، رویداد کارآفرینی دورهمی «تازه شو» به‌همت سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی و با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس امروز، 19 آبان‌ماه در شیراز برگزار شد.
محمدرضا غلام‌پور، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان فارس در این برنامه با بیان اینکه جمعیت ایران نسبت به ابتدای انقلاب بیش از 2 برابر شده است، گفت: در مقابل این افزایش جمعیت، صنایع و تولیدات صنعتی نیز چند برابر افزایش یافته است.
وی با تأکید بر لزوم مستندسازی طرح‌های نوآورانه، وجود مشکلات در تولید مستندات را یادآور و متذکر شد: جهاد دانشگاهی در زمینه بسته‌بندی و فروش محصولات دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند و امکان استفاده علاقه مندان از این دوره‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به مبادله‌ تفاهم نامه‌ای بین جهاددانشگاهی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف این تفاهمنامه را افزایش بهره‌وری، کمک به صادرات و افزایش اشتغال عنوان کرد.
خادم‌الحسینی، مدیر اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز گفت: امیدوارم راهی برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی باز شود؛ راهی که مسیر آن از کار و بهره‌وری بیشتر عبور می‌کند.
وی اظهار كرد:‌ میانگین ساعت کاری مفید در ایران حدود 20 دقیقه در روز و در کشورهای توسعه یافته حدود 1860 ساعت در سال یا بیش از 5 ساعت در روز است.
خادم‌الحسینی با بیان اینکه یک کارگر در کشور ژاپن روزانه 16 ساعت کار مفید انجام می‌دهد، لزوم آموزش و ترویج فرهنگ کار و تلاش در کشور برای رسیدن به هدف متعالی خودکفایی اقتصادی را یادآور شد.
مدیر اجتماعی اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس گفت: جشنواره امتنان بر اساس ماده 195 قانون کار برای ترویج فرهنگ کار و تلاش و قدردانی از کارگران نمونه برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این برنامه را آموزش نحوه‌ مستندسازی عنوان و تأکید کرد که امروز اغلب شرکت‌ها در تولید مستندات مشکلات عدیده‌ای دارند.
حاتمی، رئیس امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز طی سخنانی، شاخصه‌ها و موارد لازم برای کسب امتیاز در جشنواره‌ امتنان را تشریح کرد.
حاتمی گفت: رعایت شاخص‌های زیست محیطی، میزان تولید و صادرات، میزان آموزش‌های برگزار شده طی سه سال گذشته، تحقیق و توسعه (R & D)‌، خدمات بهداشتی و درمانی، دارا بودن مرکز مشاوره و روان‌شناختی برای کارگران، دارا بودن بیمه تامین اجتماعی و بیمه‌تکمیلی، انجام فعالیت‌های فرهنگی و دارا بودن ستاد اقامه‌ی نماز، تامین غذای کارگران‌(حداقل یک وعده)، دارا بودن سرویس ایاب و ذهاب، طرح طبقه‌بندی مشاغل، دارا بودن تعاونی مسکن کارگری و ... را از شاخص‌های مهم مد نظر در جشنواره امتنان دانست.
انتهای پیام

captcha