آیا غرفه‌های تجاری متروی تهران در حال افزایش است/ بازنگری در متروی انقلاب
کد خبر: 3762612
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
نوبخت پاسخ داد:

آیا غرفه‌های تجاری متروی تهران در حال افزایش است/ بازنگری در متروی انقلاب

گروه جامعه ــ مدیرعامل متروی تهران از ثابت بودن غرفه‌های تجاری متروی تهران خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم هزینه‌‌ها و کمبود‌ها را به مردم منتقل نکنیم.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که آیا تعداد غرفه‌های تجاری متروی تهران در حال افزایش است؟ گفت: غرفه‌هایی که ما داریم غرفه‌های تجاری هستند که تعداد آنها ثابت است و افزایش پیدا نکرده‌اند. اما از سال گذشته تعدادی از بازارچه‌ها در مترو ساماندهی شده‌اند از جمله بازارچه زیرگذر شهید لشکری.

وی دلیل بهبود و ساماندهی بازارچه‌های داخل مترو را احترام به مسافران مترو و بهبود شرایط کاری برای غرفه‌داران اعلام و اظهار کرد: در واگذاری غرفه‌ها دو دیدگاه را دنبال می‌کنیم. اول ایجاد فضا و محیطی برای کسب و کار و رفع نیازهای ضروری مسافران و دوم خارج کردن محیط مترو از حالتی خشک و صرفاً تشکیل شده از در و دیوار.

در مترو مغازه لوکس نداریم

نوبخت با تأکید بر اینکه در متروی تهران مغازه‌های خیلی لوکس نداریم، گفت: دائماً در حال بررسی وضعیت غرفه‌ها و بازارچه‌ها هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا غرفه‌های مترو در اختیار دستفروشان نیز قرار داده می‌شود؟ گفت: دستفروشی یک عارضه است که از سطح خیابان وارد سطح مترو شده است. دستفروشان به عنوان مسافر و با یک بلیط وارد مترو می‌شوند و اقدام به فروش کالا می‌کنند عده‌ای هم از آنها خرید می‌کنند؛ اما ما تا جایی که بتوانیم تلاش داریم این مسئله را از مترو به بیرون منتقل کنیم.

مدیرعامل متروی تهران اعلام کرد: برنامه‌ای برای واگذاری غرفه به دستفروشان نداریم و هر کسی که بخواهد از ما مغازه و غرفه اجاره کند باید در مزایده شرکت کند.

مسئله متروی میدان انقلاب باید دوباره بازبینی شود

وی در خصوص وضعیت متروی انقلاب و تعدد غرفه‌های شیشه‌ای در قسمت خروجی این مترو، گفت: این مورد را تذکر داده‌ام. منتظر هستیم مدت قرارداد این غرفه‌داران تمام شود؛ مسئله متروی میدان انقلاب باید دوباره بازبینی شود.

نوبخت متروی تهران را مترویی در حال تحول، رشد و پیشرفت اعلام و اظهار کرد: محور اصلی ما ارائه خدمات مسافری است که بر همین اساس طی یک سال گذشته انتظار برای قطارها را به چهار دقیقه رسانده و ظرفیت مسافری را نیز افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: در کنار این وظیفه اصلی، یکسری خدمات رسانی جانبی هم انجام می‌دهیم؛ البته ممکن است طراحی ما غلط باشد که باید اصلاح شود و جاهایی باید با جامعه همگامی فرهنگی بیشتری داشته باشیم، اما نگاه همواره در حال تحول بودن را قبول داریم.

سعی می‌کنیم هزینه‌‌ها و کمبود‌ها را به مردم منتقل نکنیم

نوبخت از مشکلات موجود نیز سخن گفت و تصریح کرد: نواقصی هم داریم اما در دوره‌ای که تأمین قطعات یدکی برای ما سخت شده و هزینه‌ها افزایش یافته سعی می‌کنیم این هزینه‌‌ها و کمبود‌ها را به مردم منتقل نکنیم و سطح سرویس‌دهی را ثابت نگه‌داریم و فقط از مردم توقع همکاری داریم و امیدواریم تحمل داشته باشند تا بتوانیم به سطح مطلوب خدمت‌رسانی برسیم.

انتهای پیام

captcha