موقوفه حسن آباد سمیرم احیا می‌شود
کد خبر: 3762619
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

موقوفه حسن آباد سمیرم احیا می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: موقوفه حسن‌آباد با 12 هکتار زمین کشاورزی و سرمایه‌گذاری بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احیاء و زمینه اشتغال 12 نفر را مهیا کرده است.

موقوفه حسن آباد سمیرم احیا می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیرارسلان جباری ضمن تبریک دهه وقف اظهار کرد: نیت و هدف سازمان وقف احیاء و بهره‌برداری از موقوفات است تا از عواید حاصل از آن بر اساس وقف نامه‌ای که توسط واقف نیک‌اندیش آن تنظیم شده صرف خیرات و مبرات و نیازمندان شود.
وی افزود: موقوفات در کل سطح شهرستان وجود دارد اما سطح پایین درآمد مردم وعدم نتیجه‌گیری ملموس از موقوفات توسط مردم باعث ضعف و پایین بودن وقف در شهرستان است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم با اشاره به وقف دو زمین برای مسجد در روستای نرمه و سعادت‌آباد بیان کرد: با توجه به اینکه 700 نوع نیت برای وقف اموال مشخص شده بیشتر موقوفات شهرستان مربوط به حسینیه و مسجد است و وقف واحد مسکونی محدود و انگشت شمار است این در حالی است که در همه زمینه‌ها احساس نیاز می‌شود و نیاز اول شهرستان وقف در راه علم و فن‌آوری است و در مرحله دوم و سوم بهداشت و درمان و کمک‌هزینه ازدواج جوانان است.
امیرارسلان جباری تصریح کرد: موقوفه حسن‌آباد با 12 هکتار زمین کشاورزی و سرمایه‌گذاری بالغ بر 8 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احیاء و زمینه اشتغال 12 نفر را مهیا کرده است که عواید حاصل از آن صرف خیرات و مبرات اهالی روستای حسین‌آباد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان سمیرم 86 موقوفه متصرفی و غیر متصرفی،170 مسجد و حسینیه، مهدیه، دارالقرآن، دارالعلم، تکیه و 16 امامزاده و بقعه متبرکه داریم.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم با اشاره به موقوفه محله دهان سمیرم اضافه کرد: با توجه به اینکه عواید حاصل از این موقوفه صرف نیازمندان همان محله می‌شود اگر در هر محله‌ای موقوفه‌ای مشخص شود می‌توان با بهره‌برداری از آن درآمدها صرف نیازمندان همان محله شود و این می‌تواند بهترین حسنه ماندگار جهت کمک به نیازمندان هر محله شود.
وی در پایان گفت: آخرین موقوفه در هفته گذشته در شهر ونک زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع جهت توسعه و فضاسازی امامزاده معصومه خاتون (س) شهر ونک بود.
انتهای پیام

captcha