بیشترین بدهی در موقوفات سبزوار مربوط به ارگان‌های دولتی است
کد خبر: 3762652
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

بیشترین بدهی در موقوفات سبزوار مربوط به ارگان‌های دولتی است

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار اظهار کرد: بیشترین بدهی در موضوع موقوفات سبزوار مربوط به ارگان‌های دولتی است که در رأس آن‌ها آموزش و پرورش، شهرداری و ارگان‌های نظامی قرار دارند.

ارگان‌های دولتی، بدهکارترین به موقوفات سبزوار

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه در طرح بصیرت عاشورایی که از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر اجرا شد، 8 میلیارد ریال از محل موقوفات مرتبط هزینه شده است، اظهار کرد: از مهمترین برنامه‌های این ایام می‌توان به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی، اجرای برنامه لبیک یا حسین(ع) در بقاع متبرکه، برگزاری مراسم رهروان زینبی و اطعام عزاداران حسینی در حسینه‌ها و مساجد روستاها و شهر اشاره کرد.
وی با اشاره به اجرای طرح « قدم‌های آسمانی تا امام آسمانی» برای کاروان‌ها و زائرین پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: در سال جاری برای اولین بار دو موکب سیار راه اندازی شد که 7000 آب معدنی و بسته‌های اطعام سیار توزیع شد.
حجت‌الاسلام مهدوی خواه افزود: در مجموع 250 میلیون ریال از طریق این موکب‌ها هزینه شد و در بقاع متبرکه بین هشت هزار نفر غذای گرم توزیع شد.

رسیدگی به پرونده‌های وقف
وی با اشاره به ارسال 20 دادخواست قضایی از طریق ثبت در سامانه برای احقاق حقوق موقوفات، اضافه کرد: با تفاهم ایجاد شده با دادگستری سبزوار به زودی شعبه حقوقی ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های وقف در سبزوار ایجاد خواهد می‌شود.
رئیس اداره اوقاف سبزوار با بیان اینکه بیشترین بدهکاری به موقوفات شهرستان مربوط به شهرداری، آموزش و پرورش و ارگان‌های نظامی است بیان کرد: با انعقاد تفاهم نامه در سطح مقامات کشوری بدهی‌های برخی از ادارات قبل از سال 95 به اوقاف جزء دیون دولتی محاسبه شده و از سال 95 به بعد باید بدهی خودشان را در سبزوار پرداخت کنند.
وی با اشاره به پرونده بدهکاری مستاجرین موقوفه مرحوم جوادی در شهرستان خوشاب با حدود 80 نفر مستاجر گفت: در حال حاضر از طریق قضایی به مستاجرین بدهکار اخطار داده شده و در صورت پرداخت نکردن مرحله بعدی را از طریق قانون اجرا خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام مهدوی خواه تصریح کرد: 500 مستاجر موقوفات سبزوار بدهکار هستند که با تعامل قصد داریم به سرانجام برسد و با تفاهم نامه‌ای که با نیروی انتظامی و دادگستری انعقاد شده سعی داریم هر چه زودتر این موضوع حل شود.

انتهای پیام

captcha