تمدید مهلت فراخوان جشنواره «ایران‌ساخت»
کد خبر: 3762674
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

تمدید مهلت فراخوان جشنواره «ایران‌ساخت»

گروه ادب ــ مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ایران‌ساخت تا 30 آبان‌ماه تمدید شد.

تمدید مهلت فراخوان جشنواره «ایران‌ساخت»به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، دومین دوره جشنواره «ایران‌ساخت» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و شعار «فناوری ایرانی در خدمت کسب و کار ایرانی» و در 6 بخش برگزار خواهد شد.
این جشنواره ملی، فرهنگی و هنری، هم‌زمان با سال «حمایت از کالای ایرانی» و همچنین با توجه به اجرای موفق و نیز استقبال هنرمندان و کارآفرینان از برگزاری نخستین دوره این رویداد فرهنگی و فناورانه منتشر شد.
دومین جشنواره «ایران‌ساخت» در حوزه‌های ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال، ایده‌بازار و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
حوزه ادبیات در سه بخش شعر، داستان کوتاه و مستندنگاری برگزار خواهد شد. شایان ذکر است، بخش شعر شامل انواع قالب‌های شعر کلاسیک، نیمایی، آزاد، ترانه، طنز و ... بوده و در بخش داستان کوتاه، ارسال آثار طنز نیز آزاد است. بخش مستندنگاری نیز شامل معرفی کارآفرینان و فعالیت‌های مستند و واقعی در حوزه تولیدات ایرانی دانش‌بنیان است.
اهداف جشنواره
شش هدف برای برگزاری جشنواره «ایران ساخت» در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از:
1- جریان‌سازی فرهنگی اقتصاد دانش‌بنیان برای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی
2- فرهنگ‌سازی در جهت حمایت از تولیدات ایرانی و اشتغال‌افزایی برای سرمایه‌های انسانی کشور
3. نفی واردات بی‌رویه و اجناسی که مشابه آن در داخل کشور با کیفیت مناسب تولید می‌شود
4- زمینه‌سازی در راستای شکوفایی زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری با رویکرد اشتغال‌زایی
5- فرهنگ‌سازی، ترویج و انتشار آثار تولید شده در فضای مجازی، رسانه‌ها و صداوسیما، با کمک عناصر و فعالان فرهنگی و هنری کشور
6- کمک به برندسازی و تجاری‌سازی کالاهای با کیفیت و دانش‌بنیان ایرانی
شرایط عمومی جشنواره
جشنواره «ایران‌ساخت» نیز همچون سایر جشنواره‌ها، برای شرکت‌کنندگان خود شرایط عمومی در نظر گرفته است که بر اساس آن، شرکت کنندگان می‌توانند علاوه بر تولیدات جدید، آثار آرشیوی خود را که از بهمن سال 1392 (مصادف با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری) تولید کرده‌اند به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. ضمن آن که این جشنواره به شکل تخصصی و رقابتی، بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود و آحاد مختلف جامعه می‌توانند در این رویداد فرهنگی و فناورانه، حضور داشته باشند.
دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری «ایران‌ساخت» با هدف جریان سازی فرهنگی اقتصاد دانش‌بنیان برای کمک به تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دفتر طنز حوزه هنری در سال جاری برگزار می‌شود.
نمایشگاه و اختتامیه این جشنواره از 4 تا 8 دی‌ماه 1397 در تهران برگزار برگزار خواهدشد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از جزئیات، آرشیو دوره قبل، اخبار، گزارش‌ها، میزان جوایز، ثبت‌نام و ارسال آثار به دومین جشنواره «ایران‌ساخت» به وبسایت www.iransakht.ir و یا به اپلیکیشن https://goo.gl/77qegsمراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha