القای فرهنگ ایثار و شهادت؛ گامی برای‌ پربارتر شدن کنگره شهدا/ تبیین سیره شهدا برای دانش‌آموزان
کد خبر: 3762676
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
فرشته فهمیده اظهار کرد:

القای فرهنگ ایثار و شهادت؛ گامی برای‌ پربارتر شدن کنگره شهدا/ تبیین سیره شهدا برای دانش‌آموزان

گروه فرهنگی ـ مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ کرج با اشاره به اینکه کنگره شهدا صرفاً به دلیل بزرگداشت شهدا و داشتن برنامه‌ای برای آن‌ها نیست، گفت: دبیران می‌توانند در کنار دروس خود به تبیین بخش‌های مختلف سیره شهدا برای دانش‌آموزان اقدام کنند تا بتوان از سایه آن بازخوردهای خوبی از برگزاری کنگره شهدا داشت.

کنگره شهدا باید تلنگری برای نسل نوجوان و جوان باشد

فرشته فهمیده، خواهر شهیدان داوود و محمدحسین فهمیده‌ در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: کنگره شهدا صرفاً به دلیل بزرگداشت شهدا و داشتن برنامه‌ای برای آن‌ها نیست و نباید دفتر شهدا را باز و بعد تا سال آینده و یادواره دیگری ببندیم.
وی افزود: یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم تا تلنگری برای نسل جوان و نوجوان باشد و بدانند اگر شهدا رفته‌اند فرزندان این مملکت با بصیرت و نشر فرهنگ ایثار و شهادت در بین خود و در کنار تحصیل ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.
فهمیده ادامه داد: برداشتن گام‌های مثبت در راه رسیدن به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت و اعتلای نظام جمهوری اسلامی باید همواره مورد توجه باشد که این امر محقق نمی‌شود مگر با همت جوانان ما.
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ کرج تصریح کرد: وظیفه همه ما القای فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل حاضر است و امید داریم این امر محقق شود.
وی عنوان کرد: کنگره شهدا باید به دنبال این باشد که قدم‌هایی که در این راه برداشته‌ شده و خون‌هایی که در راه نظام جمهوری اسلامی ریخته شده را به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان گوشزد کند.
فهمیده با تأکید بر اینکه هر چه عملیاتی‌تر در بحث کنگره شهدا و یادآوری خاطرات و سیره شهدا گام برداریم بی‌شک موفق‌تر خواهیم بود، گفت: وصیت‌نامه شهدا چیزی نیست که راحت از کنار آن بتوان گذشت لذا اگر هر کدام از آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف و برنامه‌های روزمره برای فرزندان خود گوشزد کنیم بی‌شک اثرگذاری چنین برنامه‌هایی بیشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: دبیران می‌توانند در کنار دروس خود به تبیین بخش‌های مختلف سیره شهدا برای دانش‌آموزان اقدام کنند تا بتوان از سایه آن بازخوردهای خوبی از برگزاری کنگره شهدا داشت.
خواهر شهیدان محمدحسین و داوود فهمیده در پایان خاطرنشان کرد: عملیاتی کردن این موضوع و القای فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند در هر چه پربارتر شدن کنگره شهدا کارساز باشد.
انتهای پیام

captcha