مسئولان برخورد اسلامی را در کارها مدنظر داشته باشند
کد خبر: 3762685
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
حجت‌الاسلام قرائتی:

مسئولان برخورد اسلامی را در کارها مدنظر داشته باشند

گروه معارف ــ مفسر شهیر قرآن گفت: مدیران و مسئولان باید همواره برخورد اسلامی و رافت پدرانه را در فعالیت‌های خود مدنظر داشته باشند چراکه این گونه رفتار باعث جذب بیشتر جامعه به خصوص جوانان می‌شود.

مسئولان برخورد اسلامی را در کارها مدنظر داشته باشند

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، استاد مفسر شهیر قرآن صبح امروز به مناسبت دهه وقف و در نشست هفتگی مدیران در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد اظهار کرد: مجموعه مدیریتی باید همواره فعالیت های خود را بر اساس فایده بیشتر و همچنین طی شدن دستورات اسلام انجام دهند تا علاوه بر اجر دنیایی اجر اخروی شامل حال آن شود.
وی ادامه داد: چه خوب است مدیران در کنار دستورات قانونی مشاورینی از علما داشته باشند تا در انجام فعالیت های روزمره خود و در صورت نیاز همفکری با علما داشته باشند.
حجت الاسلام قرائتی افزود: مهم ترین فعالیت ما در اقدامات انجام شده باید اجرای دستوارت اسلامی باشد و همه اولویت ها بر این اساس اجرا شود، متاسفانه در سیستم آموزشی ما نیز بسیاری از دروسی که به نسل آینده آموزش داده می شود، اصلا در زندگی به کارشان نمی آید و اصلا معلوم نیست به چه دلیل این دروس تدریس می شود لذا نیاز به بازنگری داریم.
وی ادامه داد: در فعالیت ها باید به گونه ای عمل شود که جوانان جذب شوند و متاسفانه گاها اینکه شخصی از حزب یا گروه من نیست یا قرار نیست برایمان کاری انجام دهد باعث شده برخی توانایی ها نادیده گرفته شود و در برخی از امور با توقف و بلاتکلیفی مواجه هستیم لذا لازم است که اکنون که چهل سال از انقلاب می گذرد، در این موارد تجدید نظر و از همه سلایق در چارچوب نظام اسلامی با هر دیدگاه و حزبی استفاده شود.
این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امام خمینی (ره) در همه فعالیت های خود همواره صرفه و صلاح اسلام را در نظر می گرفت بویژه آنکه با مهربانی و برخورد خوب بسیاری از افراد را جذب می کرد لذا ما بویژه مدیران باید همواره برخورد اسلامی و رافت پدرانه در فعالیت های خود را مدنظر داشته باشیم چراکه این گونه رفتار باعث جذب بیشتر جامعه بخصوص جوانان می شود و همچنین باید در مساجد و اماکن مذهبی این گونه باشد.

انتهای پیام

captcha