آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای ترویج سنت حسنه وقف است
کد خبر: 3762687
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای ترویج سنت حسنه وقف است

گروه فعالیت‌های قرآنی – مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی درست، زمینه وقف‌های آموزشی را فراهم و به اهداف عالی آموزش و پرورش کمک کنیم.

آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای ترویج سنت حسنه وقف است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 19 آبان ماه در نشست امضای تفاهم‌نامه با اداره اوقاف و امور خیریه استان در زمینه فعالیت‌های قرآنی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های فرهنگی با آموزش و پرورش بر اعلام آمادگی اوقاف و امور خیریه در اجرای برنامه های قرآنی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش ظرفیت مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن سنت حسنه وقف در جامعه است؛ افزود: باید با فرهنگ سازی درست، زمینه وقف‌های آموزشی را نیز فراهم کنیم تا به اهداف عالی آموزش و پرورش کمک کنیم.
حجت‌الاسلام نوروزی با اعلام اینکه در گذشته یک تک زنگ قرآن در کنار ورزش برای مدارس برگزار می شد، اعلام کرد: این امر دیگر انگیزه ای برای حضور در کلاس قرآن برای دانش‌آموز نگذاشته بود و این امر در شأن قرآن نبود.
وی با اشاره به اینکه زنگ قرآن در مدارس را باید معلمان متخصص قرآنی اداره کنند، بیان کرد: اگر کسی یک ریاضیدان بزرگ باشد اما نتواند قرآن را خوب درک کرده و در جامعه اسلامی پیاده‌سازی نکند، هیچ ارزشی ندارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: در بخش فعالیت‌های قرآنی نواقص بسیار زیاد است و در این راستا ما باید از پایه شروع کنیم جامعه را با قرآن آشنا کنیم.
انتهای پیام

captcha