شناخت ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌ها؛ دو مؤلفه‌ رسیدن به توسعه پایدار
کد خبر: 3762732
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

شناخت ظرفیت‌ها و هم‌افزایی دستگاه‌ها؛ دو مؤلفه‌ رسیدن به توسعه پایدار

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار، دو عامل بسیار اساسی وجود دارد؛ یکی شناخت ظرفیت‌ها و بهره‌برداری صحیح از آن‌هاست و دیگری همراهی و هماهنگی مدیران که لازمه حرکت استان در مسیر توسعه است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سید‌دانیال محبی، استاندار، شب گذشته در نشست شورای معادن استان، گفت: با توجه به خشکسالی چندین ساله و اثرات زیان‌بار ناشی از آن بر اشتغال و معیشت مردم، ایجاد اشتغال پایدار از اولویت‌ها و الزامات دولت در استان است.
وی اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار، دو عامل بسیار‌ اساسی وجود دارد؛ یکی شناخت ظرفیت‌ها و بهره‌برداری صحیح از آن‌هاست و دیگری همراهی و هماهنگی مدیران که لازمه حرکت استان در مسیر توسعه است.
استاندار سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه معادن یکی از ظرفیت‌های استان است، افزود: معادن استان دارای ظرفیت‌های ارزشمند و نهفته‌ای است که بهره‌برداری صحیح از آن‌ها گامی در راستای پیشرفت و توسعه منطقه خواهد بود.
وی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف باید کارگروهی متشکل از محیط زیست، صنعت و معدن و سایر دستگاه‌های دست‌اندر‌کار با ارائه راهکارهای لازم در خصوص فعالیت‌های اکتشافی موارد را جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری نهایی به شورای معادن سیستان و بلوچستان اعلام کنند.
محبی ادامه داد: بهره‌برداری صحیح و با برنامه از ظرفیت‌های معدنی استان علاوه بر جهشی به سمت توسعه و پیشرفت، می‌تواند ظرفیت اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای افراد جویای کار فراهم کند.
وی نقد دلسوزانه و انتقادپذیری مدیران را لازمه موفقیت دانست و افزود: همه انسان‌ها نیازمند انتقاد منصفانه و نصیحت هستند؛ هر مسئولی باید با آغوش باز از نقدهایی که از روی دلسوزی است، استقبال کند.
نماینده دولت در استان اظهار کرد: پیشرفت و غلبه بر مشکلات استان، نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با مجموعه مدیران اجرایی استان است؛ ما در شرایط موجود نیازمند هم‌فکری، هم‌افزایی و هماهنگی هستیم و از نمایندگان می‌خواهیم مشکلات را به منظور پیگیری به مرکز کشور انعکاس دهند.

انتهای پیام

captcha