تقدیر از خادمان طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در دانشگاه پیام‌نور همدان
کد خبر: 3762764
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

تقدیر از خادمان طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در دانشگاه پیام‌نور همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان عنوان کرد: همزمان با هفته قرآن در دانشگاه‌ها، از خادمان طرح دوشنبه‌های قرآنی در این دانشگاه تقدیر خواهد شد.

تقدیر از خادمان طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در دانشگاه پیام‌نور همدان

صادق ذوقی‌احسان، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: 18 الی 24 آبان‌ماه به نام هفته قرآن در دانشگاه‌ها نامگذاری شده است.
وی افزود: روزشمار این هفته به نام‌ دانشگاه، طلیعه‌دار سبک زندگی قرآنی، دانشگاه، قرآن کریم و بصریت انقلابی، دانشگاه قرآن و رسالت تولید علم، دانشگاه و نهضت تفسیر و قرآن‌شناسی، دانشگاه و فعالیت‌های قرآنی استادان و اعضای هیئت علمی، قرآن کریم و حضور دانشجویان قرآنی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی مزین شده است.
ذوقی اضافه کرد: این مجموعه به مناسبت هفته قرآن برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود دارد که از این میان می‌توان به تشکیل شورای قرآنی دانشگاه و تصویب برنامه‌های قرآن و عترت در نیمسال دوم 97-98 اشاره کرد.
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان ادامه داد: تجلیل از 40 تن از برگزیدگان مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور و اعزام 2 تن از دانشجویان دانشگاه به سی و سومین مسابقات ملی قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور در 25 آبان ماه به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

اعزام دانشجویان به جشنواره ملی «دستاورد‌های قرآنی در فضای مجازی»
وی از فضاسازی محیطی و نصب بنر و پوستر‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان، تعمیر و تعویض قرآن‌های فرسوده نماز خانه و مسجد دانشگاه و اطلاع رسانی پیرامون اعزام دانشجویان دانشگاه به جشنواره ملی دستاورد‌های قرآنی در فضای مجازی خبر داد.
ذوقی ابراز کرد: دیدار فعالان قرآنی دانشگاه با خانواده شهدا و حضور خانواده شهدا در محافل انس با قرآن دانشگاه، برگزاری گفتمان‌های تخصصی پیرامون اهمیت و جایگاه والای انس با قرآن و سبک زندگی اسلامی برای نخستین بار در دانشگاه از دیگر برنامه‌‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
وی ادامه داد: در راستای پیگیری مطالبات قرآنی دانشگاهیان و بهره مندی هر چه بیشتر جامعه دانشگاهی با قرآن و معارف ناب آن و زمینه سازی جهت انجام فعالیت بیشتر کانون‌های قرآن و عترت در حوزه‌های مختلف طرحی با عنوان «دوشنبه‌های قرآنی» در سطح دانشگاه پیام نور اجرا می‌شود.
معاون دانشجویی دانشگاه پیام نور استان با بیان اینکه در هفته قرآن از خادمان طرح دوشنبه‌های قرآن تقدیر خواهد شد، بیان کرد:‌ این طرح در دانشگاه‌های پیام نور استان از خرداد ماه سال جاری در حال اجرا است که هدف اصلی آن گسترش توجه به معانی قرآن و معطوف نمودن دانشجویان به فعالیت‌های قرآن، گفتمان سازی و ایجاد مطالبه گری جهت تسریع حرکت‌های قرآنی در دانشگاه است.
انتهای پیام

captcha