شاخص کار فرهنگی اوقاف، ترویج فرهنگ وقف در جامعه است
کد خبر: 3762775
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

شاخص کار فرهنگی اوقاف، ترویج فرهنگ وقف در جامعه است

گروه معارف - مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: شاخص کار فرهنگی اوقاف ترویج فرهنگ وقف در جامعه است؛ چرا که وقف یک امتیاز دینی است.

شاخص کار فرهنگی اوقاف، ترویج فرهنگ وقف در جامعه است

حجت‌الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، تصریح کرد: وجه امتیاز وقف ماندگاری آن است که با حفاظت و حمایت از وقف‌های انجام شده تاکنون برای املاک موقوفه استان با دریافت سند تک برگی از تصرف موقوفات جلوگیری شده‌ است.
وی ادامه داد: فرهنگ وقف یک امتیاز دینی هست که پشتوانه بصیرتی و معارفی دارد و وظیفه احیا، عمرانی، پاسداری و ارتقای بهره‌وری از مهمترین اولویت‌های سازمان اوقاف است.
حجت‌الاسلام قیامی با اشاره به اینکه اجرای نیت واقفان خیراندیش در اولویت‌های فرهنگی اوقاف است، افزود: رسیدگی به امور امامزاگان و امور قرآنی نیز از دیگر امور اجرایی اوقاف هست که جهت ارتقا کارهای فرهنگی هماهنگی خوبی بین امور صروت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، عنوان کرد: وقف نیز یک صدقه جاریه است اما تفاوت و وجه امتیاز آن ماندگاری در طول زمان و استفاده و بهره‌مندی همگانی از آن است.
حجت‌الاسلام قیامی بیان کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کاربری تجاری، زراعی، مسکونی و زمین بایر حکم قضایی برای دریافت سند تک برگی اقدام های قانونی صورت گرفته است.
انتهای پیام

captcha