تیران و کرون موقوفه عام‌المنفعه ندارد
کد خبر: 3762795
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

تیران و کرون موقوفه عام‌المنفعه ندارد

گروه اجتماعی - سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: این شهرستان موقوفه عام‌المنفعه برای کمک به نیازمندان و رفع نیازهای اقتصادی ندارد.

تیران و کرون موقوفه عام‌المنفعه ندارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اکبر صادقی به مناسبت دهه وقف گفت: 160 موقوفه با چهار هزار و 500 رقبه با نیت کمک به مساجد، روضه خوانی، طرح‌های عمرانی عتبات عالیات و فعالیت‌های مذهبی در شهرستان تیران و کرون به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: به دلیل نبود موقوفه‌هایی با نیت عام المنفعه، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و حمایت از بیماران خاص در این شهرستان، این نهاد قادر به حمایت از فعالیت‌های حمایتی و فرهنگی نیست.
وی با اشاره به مراجعه افراد نیازمند به این نهاد در شهرستان، خاطرنشان کرد: درآمد موقوفات عام المنفعه یکی از محل‌های مهم درآمدی برای کمک به مردم نیازمند به شمار می‌رود ولی این منطقه از وجود این منبع اعتباری بی‌بهره است.
سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون با تاکید بر ضرورت انجام وقف با موضوع عمومی و حمایت از مردم نیازمند در این منطقه گفت: خیرین با وقف ملک و دارایی خود برای کمک به مردم نیازمند قدم بردارند که چنین اقدامی درآمد پایدار برای رفع نیاز خواهد بود.
وی ادامه داد: ایجاد شغل و درآمد پایدار برای نیازمندان با انجام وقف امکان‌پذیر و شرایط را برای بهبود معیشت خانواده‌های آسیب پذیر فراهم می سازد.
 صادقی با بیان این که نیازسنجی برای انجام وقف در شهرستان انجام شده است، یادآورشد: حمایت از دانش‌آموزان نیازمند، تامین معیشت افراد آسیب پذیر و هزینه‌های بیماران سرطانی، کمک به تهیه جهیزیه، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از مهمترین موضوعات برای ایجاد وقف جدید در شهرستان تیران و کرون شناسایی و به مردم معرفی شده است.
وی اضافه اکرد: استعدادهای قرآنی موجود این منطقه به دلیل محدودیت مالی امکان حمایت از آنها نیست که با انجام وقف و ایجاد درآمد پایدار موانع پیش روی این بخش برداشته می‌شود.
شهرستان بیش از 72 هزار نفری تیران و کرون واقع در 45 کیلومتری غرب اصفهان 160 موقوفه، هشت امامزاده دارد.
انتهای پیام

 

captcha