سامانه فعال بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
کد خبر: 3762800
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

سامانه فعال بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

گروه اجتماعی - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اواخر روز چهارشنبه سامانه فعال بارشی وارد استان خواهد شد، گفت: بارش‌های مؤثر از این سامانه در سراسر استان برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود.

سامانه فعال بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری ، به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهرداد قطره اظهار کرد: برای امروز بعدازظهر رگبار پراکنده و خفیف برای مناطق جنوبی و غربی استان پیش‌بینی شده است که از شدت زیادی برخوردار نخواهد بود.
وی افزود: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوای استان دو تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و طی این روزها بارشی برای سطح استان نخواهیم داشت.
قطره با اشاره به اینکه اواخر روز چهارشنبه سامانه فعال بارشی وارد استان خواهد شد، تصریح کرد: بارش‌های موثر از این سامانه، برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه در سراسر استان خواهد بود.
وی با بیان اینکه میانگین بارش‌ها در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به 47 میلی‌‎متر رسیده است، بیان کرد: میزان بارندگی‌ها در استان نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه 9 درصد افزایش یافته است.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری 11 سال با کمبود بارش به صورت تجمعی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا اواسط آذرماه بارش‌های استان فراتر از حد نرمال باشد تا بخشی از نگرانی‌ها کاسته شود، گرچه با یک سال بارش در حد نرمال و فراتر از نرمال کمبودها جبران نخواهد شد.
انتهای پیام

captcha