جشنواره «شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در استان مرکزی برگزار می‌شود
کد خبر: 3762805
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

جشنواره «شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در استان مرکزی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی از برگزاری جشنواره استانی «شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» با عنوان بانوی مقاومت در استان مرکزی خبر داد.

جشنواره استانی «شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس» در استان مرکزی برگزار می‌شود

راضیه مجاوری، دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی از برگزاری جشنواره استانی شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تحت عنوان «بانوی مقاومت» در استان خبرداد و اظهار کرد: در راستای تبیین نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس جشنواره استانی شعر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «بانوی مقاومت» برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس نماد حماسه‌آفرینی و ایثارگری ملت ایران است که در آن، همه اقشار مردم در کنار یکدیگر برای دفاع از حریم کشور ایستادند، و زنان دوشادوش مردان نقش بسیار تأثیرگذار و برجسته‌ای در انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس افزود: سربازان جنگ تنها به جبهه ختم نمی‌شوند بلکه ما سربازانی را در خانه‌ها و پشت جبهه‌ها داشتیم که نقش‌های بزرگی را ایفا کردند، زنان این مرزوبوم در طول 8 سال دفاع مقدس در نبود مردانشان هیچ‌گاه ابراز عجز و ناتوانی نکردند و در برابر مشکلات تسلیم نشده و مشکلات خانواده را به دوش کشیدند.
مجاوری تصریح کرد: بایستی نقش زنان را در دفاع مقدس تبیین کرده و به نسل جوان نشان دهیم که نقشِ زنان در دفاع مقدس، بسیار تأثیرگذار بوده است.
وی زبان هنر را بهترین روایت‌گر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: زبانی که می‌تواند پیام انقلاب را به اعماق جامعه رسوخ دهد، زبان شعر و ادبیات است، زبان هنر است، شعر انقلاب باید بتواند مضمون حقیقی انقلاب را در بهترین قالب ها منعکس کند.
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ادامه داد: شعر امروز آئینه آینده است، انسان‌های قرن‌های بعد چگونه دریابند در جامعه ما در دوران انقلاب و دفاع مقدس چه گذشته است؟ واقعاً پنجاه سال دیگر خیلی مشکل است به آیندگان این جامعه و فرزندان ما که این روزگار را ندیده‌اند، فهماند که در روزگار انقلاب، در روزگار جنگ تحمیلی، هنگام پیروزی انقلاب، هنگام ورود حضرت امام(ره) و بیان حضور مردم به ویژه مصادیق مقاومت، ایثار و رشادت‌های زنان چه گذشته است.
مجاوری گفت: در این سال‌های عجیبی که هر لحظه‌اش یک حادثه است در این مملکت و در این جامعه چه گذشته است؛ تنها چیزی که می‌تواند این پیام را به نسل‌های بعد منتقل کند، زبان هنر شعر وادبیات است. انقلاب، حوادث آن و نقش آفرینی همه اقشار به ویژه زنان مجاهد مسلمان ایرانی در قالب هنر و ادبیات آسانتر و صادقانه‌تر از هر قالب دیگری قابل صدور است.
مجاوری به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: محورهای این جشنواره نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همسران فداکار شهدا و همسران جانبازان سرافراز؛ همسران، مادران، خواهران و دختران شهدای مدافع حرم؛ زنان جهادگر در پشت جبهه‌ها؛ دختران چشم به راه پدر و مادران شاهد، مادران چشم انتظار است.
مجاوری به شرایط شرکت در این جشنواره اشاره و بیان کرد: تنها اشعاری در این جشنواره پذیرفته می‌شوند که در جشنواره‌های دیگر برگزیده نشده باشند، شرکت‌کنندگان آثار خود را به همراه مشخصات کامل ارسال کنند، آثار ارسالی در قالب word تایپ و ارسال گردد و حداکثر 3 اثر در تمامی قالب‌های شعری پذیرفته خواهد شد.
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو بخش بزرگسالان و ویژه دانش‌موزی برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان بایستی تا 5 آذرماه آثار خود را به آدرس اراک خیابان قائم مقام فراهانی میدان ساعت ساختمان شهید چمران دفتر بسیج هنرمندان استان مرکزی یا به آدرس مجازی «سروش» و «ایتا» به نشانی @jashnvareh1397 ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha