محبت امام حسین(ع) کینه میان دو ملت ایران و عراق را از بین برد
کد خبر: 3762840
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
آهنگران:

محبت امام حسین(ع) کینه میان دو ملت ایران و عراق را از بین برد

گروه فرهنگی - مداح اهل بیت(ع) گفت: محبتی که امام حسین(ع) در دل دو ملت ایران و عراق ایجاد کرد، باعث شد کینه‌ای که میان این دو طی سال‌ها وجود داشت را بزداید.

محبت امام حسین(ع) کینه میان دو ملت ایران و عراق را از بین بردصادق آهنگران در گفت‌وگو با  ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به اینکه سفرهای زیارتی اربعین نقش مهمی را در پیوند دو ملت ایران و عراق ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر گاهاً اختلافی بین این دو ملت وجود دارد، همانطور که در زمان 8 سال دفاع مقدس اینگونه بود، مقصر شیعیان و مسلمانان عراق و ایران نیستند بلکه کار دشمن بوده است که در این مسیر نقش مؤثری را داشته و موفق بوده است که به این اختلافات دامن زند تا این دو ملت را به جان یکدیگر اندازد که خوشبختانه به برکت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) به شکست منتهی شد.
وی ادامه داد: این حرکت به گونه‌ای پیش رفت که این دو کشور با وجود اینکه با یکدیگر سال‌ها در نزاع بودند و شهدای بسیاری را ما در این راه داشته‌ایم، محور همه ما امام حسین(ع) قرار گرفت و در نهایت با وجود این امام بزرگوار و محبتی که در دل ما به وجود آورد، تمام این اتفاقات ناخوشایند به فراموشی سپرده شود.
آهنگران عنوان کرد: در واقع وجود محبت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) در دل ایرانیان و عراقی‌ها به اندازه‌ای زیاد است که در ایام اربعین حسینی تعداد بسیاری از مردم راهی این سفر می‌شوند و هم‌پای یکدیگر در این راه همسفر می‌شوند که همه هدف مشخصی دارند و برای رسیدن به آن نیز سختی راه را به جان می‌خرند.
این ذاکر اهل بیت(ع) اظهار کرد: در واقع این محبت مانند اقیانوسی است که شعله‌های کینه‌ها را خاموش کرد و منجر به این شد که این دو ملت در نهایت هم خود و هم محورشان با هم یکی شود. البته به جز وهابیت، آل سعود و... تمام مسلمانان جهان به اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) ارادت خاصی دارند و اگر هم نقصی در این جریان وجود داشته باشد، مشکل از درون ماست که توهینی به مقدسات می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به دوستان اهل تسننی که دارم و تجربیات خود از برخی مسائل برای من می‌گفتند، چله‌نشینی آن‌ها تنها در سه مکان صورت می‌گیرد؛ حرم امام رضا(ع)، حرم امام حسین(ع) و حرم پیامبر(ص) که به جز این سه مکان در جای دیگری چنین اجازه‌ای را ندارند. این نشان دهنده آن است که محور همه آن‌ها نیز همان اهل بیت(ع) است. در میان شیعیان امام علی(ع) و اهل بیت(ع) نیز ارادت خاصی به امام حسین(ع) وجود دارد.
وی با بیان اینکه ما شاهد هستیم که لبنان، عراق، سوریه و اهل تسنن افغانستان و پاکستان با ما یکی شده‌اند، تصریح کرد: به عقیده من با این ویژگی‌هایی که داریم، یکی شدنمان با این ملت‌ها و همچنین محبتی که امام حسین(ع) در دل ما ایجاد کرده‌، در نهایت منجر به این خواهد شد که در مقابل سلطه‌گران پیروز شویم.
آهنگران با اشاره به اتفاقات اخیری که در خوزستان شاهد بودیم تأکید کرد: این اتفاقات تلخ کار وهابیت بوده که به این موضاعات دامن می‌زند چرا که آن‌ها از ابتدای انقلاب نقش پررنگی را در مسیر نابودی ما ایفا مکرده‌ و در این مسیر نیز کارهای زیادی انجام داده‌اند اما به نتیجه‌ای که قابل قبول آن‌ها باشد، دست نیافته‌اند و نخواهند یافت.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که دستگاه‌های امنیتی، سپاه، اداره تبلیغات و مردم کاری کنند که نگذارند این عده کم به جامعه و ملت ما نفوذ کنند.
آهنگران به خاطره‌‌ای پس از دوران دفاع مقدس که به کربلا رفته بوده اشاره کرد و گفت: اولین خاطره من از ورود به کربلا مربوط به زمان پس از جنگ است که در آن دوره هنوز هم تب و تاب جنگ وجود داشت و شرط‌هایی برای زیارت امام حسین(ع) قرار داده شده بود؛ این توفیق را داشتم که در آن شرایط دعای کمیلی را در حرم ابوالفضل(ع) بخوانم که این موضوع بسیار برایم خوشایند بود و پاداش آن 8 سال نصیبم شود.

اتهای پیام

captcha