ناهید خدنگ، مدیر خانه قرآن آیتالله دوزدوزانی تبریز در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 45 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این خانه قرآن حاضر میشوند، گفت: روخوانی و روان خوانی از گرایشهای آموزشی قلمداد میشوند.
وی افزود: قرآن، کتاب زندگی است. اساسی ترین هدف قرآن، تأسیس امّت یا همان جامعه ممتازی است که رسالت اسلام را عملی سازد و در آن، انسانها، زندگی شان را بر پایه عقیده (توحید، نبوّت و معاد)، شریعت (احکام عملی) و ارزش های والای اسلام (اخلاق اسلامی) پایه ریزی نمایند و نسل هایشان را بر اساس هدایت قرآن، تربیت کنند.
وی به پایههای سنی قرآن آموزان این خانه قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه های سنّی بزرگسال در کلاسهای آموزشی حاضر می شوند.
خدنگ، از راهکاریهای یادگیری بهینه روخوانی قرآن گفت و ادامه داد: برای یادگیری و قرائت صحیح قرآن کریم ابتدا باید کلمات و حروف زبان عربی و رسمالخط و علائم قرآن را بهدرستی شناخت و از راههای مختلف، روخوانی قرآن را فراگرفت.
مدیر خانه قرآن شهری آیتالله دوزدوزانی، ضمن بازگونمودن علل مشکلات در روخوانی قرآن یادآور شد: کسی که در روخوانی قرآن مشکل دارد علتش تلاش و تمرین نکردن و کنارهگیری از قرآن و ترک یادگیری قواعد روخوانی و روانخوانی قرآن کریم است.
وی آموزش قرآن را مرتبط با روح و جان متعلم دانست و تاکید کرد: آموزش قرآن به جهت طبیعت خاص خود که با روح و جان متعلم سروکار دارد، قرار است آموزشی باشد که قرآن را محبوب و معشوق قرآن آموز نماید و هر شیوه آموزشی که این دوستی و محبت را بهم زند و قرآن آموز را بیزار سازد، البته مطلوب نخواهد بود.
انتهای پیام