ثبت ۱۰ وقف در شهرستان نهاوند
کد خبر: 3762883
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

ثبت ۱۰ وقف در شهرستان نهاوند

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از ثبت 10 مورد وقف در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: وقف ۵ مورد از این موقوفات در دهه وقف انجام شده است.

ثبت 10 وقف در شهرستان نهاوند

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اسدپور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفت وگو با ستاد خبری اداره اوقاف و امور خیریه گفت: وقف به منظور ساخت خانه عالم، مساجد و حسینیه و همچنین وقف برای حوزه علمیه از جمله موقوفات بوده است.
وی یادآور شد: لازم است واقفین با نیازهای روز جامعه آشنا شده و در حوزه های قرآنی، ازدواج جوانان، اشتغال و سلامت و دارو و درمان موقوفات بیشتری داشته باشند.
وی تأکید کرد: وقف یکی از منابع غنی برای برطرف کردن نیازهای جامعه و بی‌نیازی به غیر است، بنابراین وقف را می‌توان همان اقتصاد مقاومتی تعبیر کرد.
اسدپور ادامه داد: وقف بهترین باقیات و صالحات برای مسلمانان است که می‌توان با آن نیازهای روز جامعه همچون اشتغال را برطرف کرد و در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش داشت.
وی با بیان اینکه وضعیت وقف در شهرستان نهاوند رو به رشد است، افزود: با بیان برکات و آثار وقف در جامعه می‌توان به توسعه فرهنگ وقف کمک کرد.
وی در پایان گفت: متأسفانه شمار موقوفات قرآنی در شهرستان نهاوند کم است و نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه هستیم.

یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha