اجرای طرح «خیرات ماندگار» در البرز
کد خبر: 3762894
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶

اجرای طرح «خیرات ماندگار» در البرز

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: نیاز ۲۰۰ مددجوی تحت پوشش بهزیستی این استان در ماه‌های محرم و صفر با اجرای طرح «خیرات ماندگار» تأمین شد.

اجرای طرح «خیرات ماندگار» در البرز

اسدالله حیدری، مدیرکل بهزیستی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: اجرای طرح «خیرات ماندگار» از سال گذشته در این استان آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این طرح در ایام محرم و صفر در البرز اجرایی می‌شود، افزود: با اجرای این طرح نذورات و خیرات مردم و هیئت‌های مذهبی هدفمند شده و به دست نیازمندان جامعه هدف بهزیستی می‌رسد.
این مسئول بیان کرد: امسال خیرین در قالب این طرح دو میلیارد ریال کمک کردند که این مبلغ صرف رفع نیاز 200 مددجوی بهزیستی استان شد.
حیدری گفت: به‌عنوان مثال بخشی از ابزار اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار از جمله چرخ خیاطی و ایجاد کارگاه‌های کوچک از محل نذورات افراد خیری که امسال در این طرح شرکت کرده بودند تامین شد.
مدیرکل بهزیستی البرز با تأکید بر اینکه تامین مسکن و اشتغال، مهم‌ترین مسئله در توانمندسازی مددجویان به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر 560 زن سرپرست خانوار داریم که برای توانمندسازی آن‌ها با استفاده از این طرح می‌توانیم در حوزه مشاغل خانگی اقدام کنیم.
وی در پایان با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در توسعه مراکز اقتصادی و اشتغالزایی می‌تواند جامعه هدف نهادهای حمایتی را به سمت خودکفایی هدایت کند، گفت: امیدواریم خیرین و مردم نیکوکار البرز با مشارکت در این طرح زمینه خودکفایی مددجویان بهزیستی را فراهم کنند.
انتهای پیام

captcha