برگزاری بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی به‌مناسبت هفته کتابخوانی در اراک
کد خبر: 3762897
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴

برگزاری بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی به‌مناسبت هفته کتابخوانی در اراک

گروه فرهنگی - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از برگزاری بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی شهر اراک خبر داد.

برگزاری بیش از 60 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب‌و‌کتابخوانی در اراک

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی صبح یکشنبه 20 آبان‌ماه با حضور در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک که در فرمانداری اراک برگزار شد، از برگزاری بیش از 60 برنامه فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی شهر اراک خبر داد و اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی درصدد اجرای برنامه‌هایی در سطح کتابخانه‌های استان و شهرستان اراک به این مناسبت هستیم.
وی ادامه داد: در شهر اراک 18 کتابخانه عمومی وجود دارد که بیش از 23 هزار نفر مراجعه‌کننده و نزدیک به 16 هزار نفر عضو کتابخانه هستند، در آن حضور دارند. تاکنون 336 هزار جلد کتاب در اختیار شهروندان قرار گرفته است و 18 هزار جلد کتاب نیز به امانت برده شده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: در سال 57 تعداد کتابخانه استان 7 کتابخانه بود و این رقم اکنون در سطح استان به 83 کتابخانه رسیده است و افزایش 12 برابری تعداد کتابخانه‌ها را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام دانشی بیان کرد: در سال 57 نزدیک به 35 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود داشت و اکنون یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب وجود دارد و تعداد کتاب‌های ما 33 برابر شده است.
وی گفت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک از وضعیت خوبی برخوردار هستند و تاکنون اقدامات خوبی از جمله شاداب‌سازی، دکوراسیون و ... برای کتابخانه‌ها انجام شده است.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: علاوه بر کتابخانه‌های عمومی در مراکز دانشگاهی، علمی و ... به تولید کتب و تالیف مقالات با عناوین مختلف مشغول هستند که این موفقیتی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام دانشی در ارتباط با اختصاص نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: اگر شهرداری‌ها این رقم را به موقع پرداخت کنند و در اختیار انجمن کتابخانه‌ها قرار گیرد مدیریت می‌شود و هزینه‌کرد بهتر صورت می‌پذیرد. در غیر این صورت بر اساس قانون و مصوبه مجلس از محل اعتبارات شهرداری این مبلغ در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار می‌گیرد.
وی گفت: در هر شهرستان از محل اعتبارت انجمن کتابخانه‌های عمومی کمک گرفته شده است تا اعتبار خرید و تامین کتاب‌های سایر کتابخانه‌های عمومی انجام شود. در این راستا درصدد هستیم مبلغ 80 میلیون تومان برای کتابخانه‌های عمومی شهر ساوه کتاب خریداری کنیم و در شهرستان اراک این آمادگی را داریم تا نسخه‌های جدید کتاب در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ارتباط با وضعیت کتابخانه عمومی مرکزی گفت: در حال حاضر این کتابخانه با پیشرفت فیزیکی 35 درصدی همراه است و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم 65 درصد مابقی آن تحقق پیدا کند.
حجت‌الاسلام دانشی افزود: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی در 18 کتابخانه عمومی شهرستان اراک برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است. یکشنبه 27 آبان‌ماه آیین تجلیل از کتابداران شهر اراک با حضور استاندار مرکزی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی برگزار می‌‌شود.
به گزارش ایکنا؛ علیرضا بهنام‌فرد، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: هفته کتاب و کتاب‌خوانی از 24 لغایت 30 آبان‌ماه برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در 18 باب کتابخانه عمومی شهرستان اراک و 8 باب کتابخانه مشارکتی نزدیک به 63 برنامه فرهنگی از قبیل بازگشایی 4 کتابخانه، 13 نشست فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان، دو رونمایی از کتاب، برگزاری دو نقد کتاب، برگزاری شب شعر به همت شعرای اراک در کتابخانه آیت‌الله اراکی، شعر‌خوانی ویژه نابینایان در کتابخانه عمومی شماره یک و ... برگزار می‌شود.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک بیان کرد: در سال‌های اخیر نزدیک به 13 باب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان اراک شاداب‌سازی و بهسازی شده است.
بهنام‌فرد گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی در دستور کار کتابخانه عمومی شهرستان قرار دارد و همکاری آموزش و پرورش نواحی یک و دو اراک را می‌طلبد.
انتهای پیام

captcha