آغاز به کار اجلاس دبیران کشورهای عضو آیسسکو در شیراز
کد خبر: 3762901
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

آغاز به کار اجلاس دبیران کشورهای عضو آیسسکو در شیراز

گروه اجتماعی ـ اجلاس بین‌المللی دبیران کل کشورهای عضو آیسسکو در پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در شيراز آغاز شد.

به گزارش ايكنا از فارس، اجلاس بين‌المللی دبيران كل كشورهای عضو آيسسكو در پايگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) طی روزهای 20 تا 21 آبان‌ماه جاری در شيراز برگزار می‌شود.
مراسم افتتاحيه اين اجلاس با حضور وزير آموزش و پرورش به‌عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران و همچنين قماری، نماينده سازمان آيسسكو از مراكش امروز، 20 آبان‌ماه در پايگاه استنادی علوم جهان اسلام در شيراز برگزار شد.
در اين مراسم علاوه بر سخنرانی سيدمحمد بطحائی، وزير آموزش و پرورش و ساير شخصيت‌ها، تمبر يادبود آيسسكو و پايگاه استنادی علوم جهان اسلام رونمايی شد.
همچنین، در این مراسم از محمدحسن تبرائیان، مشاور دبیرکل تقریب مذاهب اسلامی، عباس صدری، مدیر دفتر منطقه‌ای آیسسکو در ایران با اهدای لوحی قدردانی شد.
اين اجلاس در کیفیت تحقیق و ایجاد شبکه پیوسته علمی در سطح کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مهم بوده و زمینه‌ساز سیاست‌گذاری‌های صحیح علمی و همکاری ثمربخش آتی میان دانشگاه‌ها و دانشمندان حوزه‌های مختلف موضوعی در کشورهای عضو کنفرانس اسلامی است.
از مهم‌ترین دستاوردهای برگزاری این اجلاس می‌توان به معرفی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران در ۲۰ سال اخیر به منظور تأثیرگذاری بر جامعه بین‌المللی و ایجاد ارتباط با متخصصان و دانشمندان کشورهای دنیا در راستای ارتقای سطح دانش و ظرفیت دانشگاه‌ها اشاره کرد.
يادآور می‌شود، مقر آیسسکو در رباط پایتخت مراکش قرار دارد و ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.
انتهای پيام

captcha