دبیرخانه دائمی برای تبیین شخصیت شهید دستغیب تشکیل شود
کد خبر: 3762907
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
آیت‌الله دژكام:

دبیرخانه دائمی برای تبیین شخصیت شهید دستغیب تشکیل شود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه شهید دستغیب یك شخصیت ملی است، گفت: اگر معرفی و تبیین شخصیت شهید دستغیب با رویکرد ملی صورت گیرد، لازم است دبیرخانه دائمی بدین منظور ایجاد شود که در طول سال فعالیت کند.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام،‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۰ آبان‌ماه در جلسه هماهنگی مراسم سالگرد ارتحال شهید آیت‌الله دستغیب بر لزوم برگزاری این مراسم با محوریت بیت آن شهید بزرگوار تأکید و اضافه کرد: جلسه مشترک با حضور بیت ایشان و آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب برگزار و برای جزئیات برنامه مراسم برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: اینکه می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم غیر از این است که باید چه کاری انجام دهیم اما در خصوص اینکه چه کار باید انجام دهیم در مورد شخصیت والای شهید هر یک از نهادها و دستگاه‌ها وظیفه ای برعهده دارد که باید به خوبی انجام دهد.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه آیت‌الله دستغیب با آثاری که در حفظ و ادامه انقلاب اسلامی داشتند یک شخصیت ملی هستند، گفت: خون چند تن از شهدای محراب در برابر جریانی قرار گرفت که هدفش به انحراف کشیدن انقلاب بود.
آیت‌الله دژکام بیان كرد: اگر بناست یک شخصیت ملی احترام گذارده شود، باید نقش وی در کشور و انقلاب استمرار یابد که فراتر از بعضی برنامه‌هایی است که در سال های اخیر دنبال شده است.
وی تأكید كرد: اگر معرفی و تبیین شخصیت شهید دستغیب با رویکرد ملی صورت گیرد، لازم است دبیرخانه دائمی بدین منظور ایجاد شود که در طول سال فعالیت کند و جلوه و نمود این فعالیت‌ها در سالروز شهادت ایشان رونمایی شود.
نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس به نقش شهید دستغیب در شیراز و استان فارس اشاره کرد و گفت: ایشان در ساختن نیروهایی که در حرکت انقلاب بسیار موثر بودند نقش ارزنده‌ای دارند و تبیین این نقش در سطح شهرستان معنا پیدا می‌كند.
وی با بیان اینکه شهید دستغیب از یک بیت رفیع روحانیت در شهر شیراز هستند، گفت: بیت ایشان نیز شئون، وظایف و کارهایی را برای سالگرد ارتحال این شهید بزرگوار در نظر دارند که باید تمام برنامه ها با محوریت بیت ایشان برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان كرد: نگاه ویژه مقام معظم رهبری به شخصیت والای شهید آیت الله دستغیب وظیفه ما را سنگین می‌کند اما تصمیم‌ها برای برگزاری مراسم ویژه سالروز شهادت این شهید بزرگوار در جلسه‌ای با حضور بیت ایشان اتخاذ خواهد شد.
انتهای پيام

captcha