جایگاه شایسته وقف توسط مبلغان دینی تبیین شود
کد خبر: 3762910
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

جایگاه شایسته وقف توسط مبلغان دینی تبیین شود

گروه فرهنگی ـ مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به اینکه جایگاه شایسته وقف در جامعه ما به درستی مشخص نشده است افزود: مبلغان دینی ترویج فرهنگ وقف و تبین ابعاد مختلف آن را باید برای مردم برجسته کنند.

جایگاه شایسته وقف توسط مبلغان دینی تبیین شود

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلال سبحانی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه صنعتی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، وقف را یکی از سنت های الهی در تعالیم دینی ما برشمرد وگفت: در گذشته نیز ائمه اطهار محصولات کشاورزی خود را برای عموم مردم وقف می کردند.
وی با بیان اینکه وقف در حل بسیاری از مشکلات مالی نقش مهمی دارد افزود: بر اساس وعده قرآن وقف موجب تطهیر انسان نیز می‌شود و از این رو برای واقف هم مفید است.
سبحانی با تأکید بر اینکه برقراری الفت بین دل‌ها از ثمرات وقف است افزود: وقف مختص یک قشر خاص نیست بلکه هر کسی در حد توان خود می‌تواند از ثمرات وقف بهره مند شود.
وی تاکید کرد: هر کار خیری که جنبه عمومی‌تر داشته باشد و نفع آن بیشتر به مردم برسد وقف برتری خواهد بود، هر چه شعاع وقف بیشتر شده و گستردگی عمل بیشتری داشته باشد بهتر خواهد بود.
وی ادامه داد: با انجام وقف بسیاری از مشکلات درونی امت اسلامی حل شده و در حقیقت اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.
سبحانی با اشاره به اینکه باید نیاز سنجی های لازم برای انجام عمل وقف از جامعه، به عمل آید افزود: در صورتی که وقف برای کارهای علم المنفعه همچون احداث مدارس، رشد فعالیت های قرآنی و معنوی هزینه شود، برای جامعه راهبردی تر خواهد بود.
وی در پایان گفت: متاسفانه برخی از آموزه های دینی ما همچون وقف دچار غربت شده و آنچنان که باید توسط مبلغین دینی به ان پرداخته نشده است بنابراین لازم است به منظور فرهنگ سازی وقف، روحانیان بیشتر به این موضوع بپردازند.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha