اعلام نظر نهایی شورای توسعه درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی + نامه
کد خبر: 3762914
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

اعلام نظر نهایی شورای توسعه درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی + نامه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی نامه‌ای، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، برگزاری هرگونه مجمع عمومی بدون نظر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی را ممنوع اعلام کرد.

برپایی هرگونه مجمع عمومی بدون نظر هیئت رسیدگی ممنوع استبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیرخانه شورا طی ابلاغی از اتحادیه‌های قرآنی خواست تا فعالیت خود را در چارچوب قانون دنبال کرده و از برگزاری مجمع عمومی بدون نظر هیئت اجتناب کنند.
در بخشی از این نامه خطاب به رؤسای هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی، هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی و نماینده کمیته پیگیری ادغام اتحادیه مؤسسات آمده است؛ «به منظور جلوگیری از هدر رفتن دستاوردهای فعلی که با دشواری به دست آمده است؛ دستور فرمایید فعالیت آن مجموعه در چارچوب قانون و مصوبات هیئت رسیدگی به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت دنبال شده و از برگزاری مجمع عمومی بدون نظر هیئت اجتناب گردد».

یادآور می‌شود، بیش از یک سال از تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها، هچنین زمان زیادی است که از قول‌ها و وعده‌ها برای ادغام «اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور» و «اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور» می‌گذرد و در کنار آن پیگیری گسترده‌ای نیز توسط ایکنا در راستای رسالتش و کمک به مؤسسات قرآنی برای پایان یافتن این تشتت‌ها صورت گرفت.

خبر برپایی مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در اواخر آبان‌ماه 97 در مشهد مقدس نیز مدتی است، اعلام شده است. اما روزگذشته با انتشار این نامه، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی طی نامه‌ای مانع برپایی هرگونه مجمع عمومی بدون نظر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی شده است.

اعلام نظر نهایی شورای توسعه درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی + نامه

انتهای پیام

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مخاطب ایکنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۵:۴۸
0
0
چه عجب بالاخره شورای توسعه سکوتش رو شکست... امیدواریم اتحادیه‌ها به سرانجام برسند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ - ۱۴:۱۳
0
0
باسلام
تشکیل مجمع عمومی اتحادیه تشکلها در مجمع یک موضوع تشکیلاتی داخل اتحادیه است و هیچ ارتباطی باموضوع ادغام ندارد لذا قابل بحث در چارچوب نامه فوق نیست ضمن اینکه شورای توسعه صلاحیت حقوقی جهت دخالت در فعالیتهای داخلی اتحادیه ها را نداردِ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ - ۰۸:۴۲
0
0
اظهار نظر شورای توسعه است این یا اظهار نظر دبیر شورا؟ از کی تا حالا دبیر شورا آقای حمید محمدی یک نفری جای شورای توسعه نظر می دهد؟
captcha