اسلام حقیقی به گردشگران خارجی معرفی شود
کد خبر: 3762915
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

اسلام حقیقی به گردشگران خارجی معرفی شود

گروه معارف ـ رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: اگر جزوه‌هایی در ارتباط با معرفی اسلام و شبهه‌زدایی در اختیار گردشگران خارجی قرار گیرد نقش بسیار مهمی در معرفی اسلام به جهانیان ایفا می‌کند.

لزوم معرفی اسلام به گردشگران خارجی

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر روز گذشته، 19 آبان‌ماه در آیین رونمایی از نرم‌افزار «به قلم دجال» با اشاره به اینکه در تحقیق صورت گرفته از هتل‌ها، به صورت میانگین هر شب سه هزار نفر مهمان خارجی در کشور حضور دارند، اظهار کرد: اگر ما یک جزوه‌ای در ارتباط با معرفی اسلام و شبهه‌زدایی در اختیار این افراد قرار می‌دادیم نقش بسیار مهمی در معرفی اسلام به جهانیان ایفا می‌کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر عربستان سعودی در رابطه با تبلیغات خود اقدامات بسیار گسترده‌ای انجام می‌دهد و هزینه‌های بسیار زیادی را هم در نظر دارد ولی ما در این زمینه توجه بالایی نداریم.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه این جزوه می‌تواند در قالب چند سوال و شبهه و پاسخ مناسب و کوتاه به آن انجام شود و آنچه که به صورت منفی از اسلام در ذهن آنها به وجود آورده بودند را پاک کند.
قرائتی عنوان کرد: جزوه‌هایی که برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود باید به صورت کوتاه ولی کاملاً پخته و تأثیرگذار باشد و بتواند بر فردی که آن را مطالعه می‌کند اثرگذاری داشته باشد.
وی بر اهمیت تقویت فعالیت‌های بنیاد مهدویت تأکید کرد و افزود: نقل است که در نجف تاجری نزد یکی از علما رفت و گفت اگر شما بتوانید جزوه‌ای در مورد معرفی شیعه به من بدهید من حاضرم تجارتم را به کار هتل تغییر دهم و این جزوه را در اختیار مهمانان هتل قرار دهم.
این استاد حوزه علمیه افزود: آن عالم نجفی جزوه‌ای کوتاه اما پخته به تاجر داد و تاجر هم همین کار را انجام داد و جزوه را به هر کسی در هتل بود می‌داد و می‌گفت یک شیعه این جزوه را به من داده و از من چند سوال پرسیده، اگر شما بتوانید جواب سوالات را به من بدهید و من را از این بنبست نجات دهید امشب هتل را مهمان من هستید.
قرائتی با بیان اینکه هر کسی این جزوه را می‌خواند فردا صبح در خواست داشتن آن را می‌کرد، گفت: اگر ما آن عالم نجفی شویم که جزوه‌ای تاثیرگذار داشته باشیم، مطمئنا مردم و تاجران بسیاری هستند که اقدام به انتشار و توزیع این جزوه کنند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه هنوز برخی از قوانین در کشور با مشکلاتی روبرو است که حتی خلاف شرع است، گفت: در برابر چنین مواردی باید با جدیت ایستاد و نسبت به رفع این مشکلات که بعضا برای مردم سختی‌هایی فراهم می‌کند حرکت کنیم.
وی به ذکر خاطره‌ای در ارتباط با توضیح فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) نسبت به ارتداد سلمان رشدی(لعنه الله علیه) پرداخت و گفت: در دفاع از اهل بیت(ع) باید بیشتر جدی باشیم و اگر اهانتی به معصومین(ع) صورت گرفت نباید کوتاه بیاییم و باید در راستای پاسخ به این اهانت اقدام کنیم.

انتهای پیام

captcha