بهره‌برداری از ۱۵۲۰ واحد مسکونی مورد تعهد آذربایجان‌غربی در کرمانشاه
کد خبر: 3762929
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
همزمان با سالروز زلزله کرمانشاه صورت گرفت؛

بهره‌برداری از ۱۵۲۰ واحد مسکونی مورد تعهد آذربایجان‌غربی در کرمانشاه

گروه اجتماعی - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی از بهره‌برداری ۱۵۲۰ واحد مسکونی شهری و روستایی مورد تعهد استان در کرمانشاه خبر داد و گفت: سهم استان در زلزله کرمانشاه، ساخت بیش از ۳ هزار واحد روستایی و شهری در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بوده که از این تعداد ۱۵۲۰ واحد همزمان با سالروز وقوع این حادثه در ۲۱ آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

بهره‌برداری از ۱۵۲۰ واحد مسکونی مورد تعهد آذربایجان‌غربی در کرمانشاه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی صبح امروز٬ ۲۰ آبان‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سهم استان در ساخت واحد‌های مسکونی کرمانشاه بیش از ۳ هزار بوده‌است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۵۲۰ واحد مسکونی همزمان با سالروز این حادثه در ۲۱ آبان‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه به‌دستور مقام معظم رهبری ۸ تن سیمان برای هر واحد احداثی رایگان تحویل داده شد، تصریح کرد: بنیاد مسکن، در مجموع برای هر واحد شهری و روستایی۷۳ میلیون تومان تسهیلات بانکی در این تمامی زلزله‌زدگان این حادثه قرار داد که از این مبلغ، حدود ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض بود.
بدلی ادامه‌داد: بنیادمسکن آذربایجان‌غربی جز نخستین استان‌های حاضر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بود و امیداست با تامین بودجه موردنیاز، تمامی واحدهای روستایی سهم استان، تا پایان سال جاری و واحدهای شهری نیز تا نیمه نخست سال آینده به اتمام برسند.
وی افزود: مناطق معین استان در منطقه دالاهوی کرمانشاه، شهرستان‌های ریجار، کرند غرب و گهواره بود که شامل سه‌هزار و ۶۰۰ واحد تخریبی و دو هزار و ۴۰۰ واحد تعمیراتی بودند که از این تعداد، ۲۴۰۰ واحد تعمیراتی و ۲۰۶۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده و تعمیرات به پایان رسید و به مردم خسارت‌دیده کرمانشاه نیز تحویل داده شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بااشاره به روند کند ساخت‌وساز در شهر، خاطرنشان کرد: به‌دلیل افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نبود مصالح ساختمانی مرغوب در آن منطقه و همچنین نظارت شهرداری در کار، باعث شده است تا روند ساخت‌وساز در شهر با کندی انجام شود.
انتهای پیام

captcha