هفته وحدت به منظور تعطیلی شایعات و سخنان بیهوده کشورهای استعمارگر است
کد خبر: 3762934
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

هفته وحدت به منظور تعطیلی شایعات و سخنان بیهوده کشورهای استعمارگر است

گروه شهرستان‌ها ــ فرماندار تایباد گفت: با توجه به اینکه مردم این شهرستان از دو مذهب تشیع و تسنن پیروی می‌کنند، حاکمیت وحدت بین مسلمانان بسیار حائز اهمیت است و هفته وحدت به منظور تعطیلی شایعات و سخنان بیهوده کشورهای استعمارگر است.

هفته وحدت به منظور تعطیلی شایعات و سخنان بیهوده کشورهای استعمارگر است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین شرافتی‌راد، 20 آبان‌ماه در دیدار با امام جمعه، فرمانده سپاه پاسداران و رییس اداره تبلیغات اسلامی تایباد اظهار کرد: دشمن برای ضربه زدن به پیکره این نظام از تفرقه و اختلافات مذهبی بهره‌برداری می‌کند در این راستا با تبلیغ و ترویج درست و باشکوه برگزار کردن اعیاد ولادت رسول اکرم(ص) می‌توان فتنه‌ها را خنثی کرد.

وی وحدت را عامل اساسی در ایجاد آرامش و یک‌دلی مسلمانان دانست و افزود: پرداختن به برنامه‌های اجرایی در هفته وحدت امری ضروری است همچنین این برنامه‌ها باید در تمام سال نهادینه شود.

مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
در ادامه این دیدار، امام جمعه تایباد گفت: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج، موسسات فرهنگی هنری، هیئت‌های مذهبی و جلسات قرآن مساجد که سرمایه‌های اجتماعی هستند بهره کافی را برد زیرا مساجد در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی اظهار کرد: آسیب‌هایی که عامل حضور کمرنگ مردم در مساجد می‌شود باید شناسایی و با ارائه راهکارهای مناسب آن‌ها را مرتفع کرد.

وی افزود: مساجد محلی برای رشد و پرورش عقاید و باورهای دینی است لذا ایجاد شور و نشاط برای جذب مخاطب به ویژه نوجوانان و جوانان امری ضروری است.

خطیب جمعه تایباد بیان کرد: فرهنگ عمومی برای مسئولین باید نهادینه شود و در جلساتی که برای توسعه و رفع مشکلات شهرستان برگزار می‌شود حضور مدیر اجرایی ضروری است و فرستادن نماینده تنها در صورتی که در شهرستان حضور نداشته باشند توجیه‌پذیر است.

وی با اشاره به اهمیت جلسات گفت: لازم است برای بهره‌وری بهتر از جلسات ابتدا و انتهای آن مشخص و موضوعات مهم در ساعات اعلام شده مطرح گردد.

انتهای پیام

captcha