تأکید خداوند بر اقامه نماز است نه خواندن آن
کد خبر: 3762942
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

تأکید خداوند بر اقامه نماز است نه خواندن آن

گروه معارف ـ امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند بر اقامه نماز تأکید دارد نه صرف نماز خواندن چراکه دست‌یابی به ارزش‌های دینی نیازمند اقامه نماز است.

تاکید خداوند بر اقامه نماز است نه خواندن نمازبه گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران امروز، 20 آبان‌ماه در سومین اجلاسیه استانی نماز که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد، اظهار کرد: نقش بی‌بدیل نماز در تربیت و تعالی انسان بر کسی پوشیده نیست و روایات فروان و سیره اولیای الهی گواه بر این حقیقت است.
وی با اشاره به ابعاد اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی نماز، افزود: اقامه نماز به‌منزله اقامه حقیقت توحید، همدلی و عبودیت، اقامه آموزه‌های دینی در جامعه، تنظیم رابطه انسان با خود، خدا و جامعه است.
این مسئول با تأکید بر اقامه و به پا داشتن نماز و نه قرائت نماز، گفت: اقامه نماز یعنی اقامه آموزه‌های وحیانی در جامعه، البته نمازی که صرفاً به قرائت خلاصه نشود و در آن تفکر و تدبر باشد.
ابوترابی‌فرد در ادامه از انجام عمل صالح سخن به میان آورد و و بیان کرد: آنچه که انسان را به خدا نزدیک می‌کند گوهر گران‌بهای عمل صالح است و نماز در بین اعمال صالح نقشی استثنایی در تربیت و تعالی انسان و نزیک شدن به معبود دارد.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: برای رسیدن به رستگاری در دنیا و آخرت باید رابطه مستحکمی با نماز برقرار کرد. اگر انسان نماز را به درستی اقامه کند به همان میزان ایمانش تقویت و به خداوند نزدیک‌تر می‌شود.
وی تصریح کرد: انسان در پرتو اقامه نماز صحیح به جایگاهی از کمال می‌رسد که اراده او ارادت الله می‌شود و همانطور که اراده خدا در هستی نافذ است اراده او هم در هستی نافذ می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: مکن است انسان نماز بخواند و مرتکب هر گناهی شود، اما اگر نماز اقامه شود جامعه از فحشا و منکر پاک می‌شود و کسی که نماز را اقامه می‌کند نمی‌تواند مرتکب گناه و بدی شود.
این مسئول بابیان این‌که انبیا الهی و ائمه اطهار(ع) اقامه‌کنندگان نماز بودند، ابراز کرد: خداوند بر اقامه نماز تأکید دارد نه صرف نماز خواندن چراکه دست‌یابی به ارزش‌های دینی نیازمند اقامه نماز است.
در این آیین از دستگاه‌های برتر استان البرز در امر اقامه نماز تجلیل شد.
انتهای پیام

captcha