تربیت ۱۵۰ حافظ قرآن دانش‌آموز و فرهنگی در لرستان
کد خبر: 3762945
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

تربیت ۱۵۰ حافظ قرآن دانش‌آموز و فرهنگی در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به وجود بیش‌از ۱۵۰حافظ دانش‌آموز و فرهنگی در آموزش و پرورش لرستان از آغاز طرح نهضت ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم برای دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیا به‌صورت داوطلبانه در مدارس استان خبرداد.

وجود 150 حافظ دانش‌آموز و فرهنگی در لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، اسدالله عباس‌زاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان امروز، بیستم آبان در حاشیه جلسه با اداره قرآن و عترت استان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توسعه فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان یکی‌از اولویت‌ها و رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان لرستان در سال‌تحصیلی جاری است.
وی با اشاره به وجود بیش‌از ۱۵۰حافظ دانش‌آموز و فرهنگی در آموزش و پرورش لرستان، تصریح کرد: با حذف آزمون‌ها و کاهش نگرانی‌های درسی از دوره ابتدایی ، می‌توانیم دانش آموزان را با آموزه‌های قرآن آشنا نماییم تا بتوانند فعالیت‌های ارزشمند خود را دنبال کنند.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از نماز به‌عنوان پیشانی فعالیت‌های پرورشی در استان لرستان یاد کرد و ادامه داد: کتاب ندای رحمت که مشتمل بر مجموعه دستورالعمل‌های مربوط به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز است، به مدارس استان ارسال شده است.
عباس‌زاده با اشاره به اجرای طرح «مبین» در سال‌تحصیلی جاری، یاد آور شد: این طرح به‌منظور آموزش نیروی انسانی مدیریت برنامه یاوران نماز در مدارس استان اجرا می‌شود.
سرپرست معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به وجود یک‌هزار و چهارصد و پنجاه نمازخانه مستقل در مدارس استان گفت: در مدارس استان نماز جماعت به امامت روحانیت معزز و در مدارس زیر نرم توسط فرهنگیان اقامه می‌شود.
وی از اجرای طرح امام‌شناسی (مصباح الهدی) در حوزه عترت خبر داد و افزود: در حال حاضر یکی‌از فعالیت‌های شاخص و اصلی آموزش و پرورش استان حفظ آیات قرآن با رویکرد جزء سی قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha