شناسایی ۷ رقبه وقفی در اقلید
کد خبر: 3762959
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

شناسایی ۷ رقبه وقفی در اقلید

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید گفت: هفت رقبه موقوفه در تصرف اشخاص در شهرستان اقلید شناسایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، کاظم شهریاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید امروز، 20 آبان‌ماه گفت: با تلاش‌های انجام‌شده، سه موقوفه با 7 رقبه وقفی در تصرف اشخاص در شهرستان اقلید شناسایی شد.
وی افزود: دو رقبه وقفی در تصرف اشخاص دارای سند و وقف‌نامه است و در مورد یک رقبه وقفی دیگر نیز، عمل به وقف تا سال 1324 صورت گرفته و مستندات آن موجود و رقبات وقفی شناسایی‌شده با کاربری‌های زراعی، تجاری و مسکونی است.
شهریاری در توضیح بیشتر پیرامون این موقوفات اظهار کرد: یکی از این موقوفه‌ها، موقوفه حاج ولی خان کربلایی اسماعیل با دو رقبه به‌حساب می‌آید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اقلید با بیان اینكه موقوفه حاج مظفر نیز یک رقبه زمین تجاری دارد که از طرف شهرداری به‌عنوان معبر شناخته می‌شود، گفت: موقوفه میر محمد اسماعیل نیز دارای یک رقبه باغ و همچنین سه منزل مسکونی تجاری است.
وی با بیان اینكه اصلی‌ترین وظیفه اوقاف عمل به نیات وقف است، گفت: اقدامات حقوقی این اداره برای احقاق حقوق موقوفات از مدتی پیش آغاز شده و ادامه پیدا می‌کند.
انتهای پیام

captcha