بزرگداشت «روز انسانیت» در ازبکستان با توزیع قرآن بریل
کد خبر: 3762961
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸

بزرگداشت «روز انسانیت» در ازبکستان با توزیع قرآن بریل

گروه بین‌الملل ــ کمیته دولتی امور دینی ازبکستان یکشنبه اول هر ماه را با نام «روز انسانیت» نام‌گذاری کرده است و به همین مناسبت، اقدام به توزیع قرآن به خط بریل در میان روشندلان می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری azertag.az؛ کمیته دولتی امور دینی ازبکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کمیته یکشنبه اول هر ماه را با نام «روز انسانیت» نام‌‌گذاری کرده و در همین راستا، یکشنبه‌های اول هر ماه اقدام به توزیع قرآن به خط بریل در میان روشندلان می‌کند.
 
در این بیانیه آمده است: در نخستین یکشنبه ماه نوامبر میلادی نسخه‌های قرآن بریل میان 250 نفر از روشندلان و افرادی که دارای مشکلات بینایی هستند، توزیع شده است.
 
در بیانیه کمیته دولتی امور دینی ازبکستان تأکید شد: علاوه بر توزیع قرآن به خط بریل، این کمیته قصد دارد به چاپ و نشر کتب دینی به خط بریل و انتشار کتاب‌های صوتی بپردازد و شرایط لازم را برای افراد دارای نیازهای خاص ایجاد کند تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند.
 
بنا به اعلام کمیته امور دینی ازبکستان، 23 هزار نفر از مردم این کشور مشکل شنوایی دارند، در حالی که فقط 50 مترجم زبان اشاره در ازبکستان وجود دارد و با توجه به این مسأله، کمیته مذکور برای آموزش 300 مترجم به زبان اشاره و به‌ کارگیری آن‌ها در مساجد برنامه‌ریزی می‌‌کند.
 
انتهای پیام
captcha