ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری از اهداف برنامه‌های تربیتی است
کد خبر: 3762964
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری از اهداف برنامه‌های تربیتی است

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: مجموعه آموزش‌و‌پرورش تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا آرامش درونی، روحی و روانی را برای محصلان ایجاد کرده و آنان را به آمادگی درونی برساند. ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری بدون چشم‌داشت از جمله اهداف برنامه‌های تربیتی است.

ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری، از اهداف برنامه‌های تربیتی است

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی شیرخانی، معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان مرکزی، امروز، 20 آبان در همایش استانی اعضای کمیته‌های هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان مرکزی، که در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) اراک برگزار شد گفت: اجرای برنامه‌هایی همچون اردوی راهیان‌نور و اردوهای جهادی در تربیت نسلی انقلابی و جهادی بسیار تأثیرگذار است.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در اجرای طرح اردوهای هجرت و جهادی نیازهای مردم به ویژه اقشار بی‌بضاعت را رفع و قدم‌های بزرگی در آبادانی کشور بر می‌دارند. داشتن رضایت باطنی برای ما بسیار مهم است، ما مربیان تعلیم و تربیت باید این رضایت‌مندی را در وجود دانش‌آموزان متجلی کنیم.
شیرخانی اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش تمام سعی خود را به کار می‌گیرد تا آرامش درونی، روحی و روانی را برای محصلان ایجاد کرده و آنان را به آمادگی درونی برساند. ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری بدون چشم‌داشت از جمله اهداف برنامه‌های تربیتی است.
وی اضافه کرد: باید به دانش‌آموزان کار در راستای تفرب‌الی‌الله را آموزش دهیم. اگر کاری برای خدا و با اخلاص درونی انجام شود قطعا جاودان می‌ماند. همه ما تأثیر اردوی راهیان نور را بر دانش‌آموزان اعزامی می‌بینیم، این اردو ظرفیت ارزش‌مندی است که مسیر را برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با معیارهای امام راحل و رهبری هموار می‌کند.
شیرخانی ادامه داد: اجرای طرح شهید بهنام محمدی یکی از طرح‌های ماندگار است که قطعا تأثیرات تربیتی خارق‌العاده‌ای بر نوجوانان خواهد داشت، این طرح به صورت پایلوت بین 57 تا 60 مدرسه استان اجرایی می‌شود.

ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری، از اهداف برنامه‌های تربیتی است
به گزارش ایکنا؛ سرهنگ محمدتقی امینی، مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه روح‌الله استان مرکزی و دبیر طرح شهید بهنام محمدی در استان مرکزی، گفت: خوشبختانه بین بسیج و آموزش و پرورش تعامل خوبی حاکم است. برنامه‌های تنظیم شده با رویکرد اثرگذاری تربیتی تعریف شده و اجرایی می‌‌شود.
وی ادامه داد: تمام هم‌و‌غم ما و آموزش و پرورش تربیت نسلی متعهد و انقلابی است، طرح شهید بهنام محمدی با هدف تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی اجرا می‌شود. با اجرای این طرح خلأ حضور نوجوانان و جوانان در مسجد رفع می‌شود.
امینی همچنین از اعزام دانش‌‌آموزان به اردوی راهیان‌نور نیز خبر داد و گفت: این اردو حاصل تلاش آموزش و پرورش با بسیج و سپاه است، اعزام دانش‌آموزان استان آغاز شده و تا نیمه اسفند ادامه دارد. سال گذشته 6 هزار و 200 دانش‌آموز از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند امسال سقفی برای اعزام در نظر گرفته نشده است، تا جایی که شرایط جوی و اعتبارات اجازه دهد اعزام می‌کنیم.
وی در تشریح طرح هجرت نیز گفت: بیش از 40 هزار متر مربع نقاشی‌ها، تعمیر میز و نیکمت، دیوار‌نویسی و دیوارنگاری، دوخت لباس فرم مدارس توسط دانش‌آموزان و هدیه به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از جمله اقدامات دانش‌آموزان در این طرح است.
امینی از فعالیت 420 گروه علمی 5 نفره در قالب تیم علمی پایا خبر داد وافزود: 103 تیم رباتیک نیز در لیگ‌های علمی شرکت داشتند. طرح ولایت نیز در راستای ارتقای مهارت و مهارت‌آموزی فعالیت‌های خوبی داشته است.

ارتقای روحیه کار و مسئولیت‌پذیری، از اهداف برنامه‌های تربیتی است
به گزارش ایکنا، سرهنگ گودرزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی، نیز گفت: فرصت برای تعلیم و تربیت کم است و باید قدر این فرصت را بدانیم. تربیت دانش‌‌آموزانی در تراز انقلاب از جمله اهدافی است که مورد توجه بود و از آن غفلت نمی‌شود.
وی بابیان اینکه بخش اعظم دستاوردهای انقلاب توسط دانش‌آموزان و دانشجویان رقم خورده است، اظهار کرد: 36 هزار شهید دانش‌آموز گواه بر این است که شما معلمان نقش ویژه‌ای در تربیت آنان داشته‌اید.
انتهای پیام

captcha