بی‌بصیرتی؛ بزرگترین آفت دین‌داری
کد خبر: 3762977
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
صادقی اظهار كرد:

بی‌بصیرتی؛ بزرگترین آفت دین‌داری

گروه اجتماعی ـ سرپرست تبلیغات اسلامی داراب بزرگترین آفت‌ دین‌داری را بی‌بصیرتی دانست و افزود: بسیاری از لغزش‌ها و انحرافات و دشمنی‌ها در اثر ناآگاهی و بی‌بصیرتی پدید می‌آید.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان داراب امروز، 20 آبان‌ماه در جمع روحانیون تبلیغی این شهرستان، آگاهی و تسلط بر مسائل روز جامعه را نیاز امروز مبلغان دینی دانست و گفت: تمامی رفتارهای روحانیون و مبلغان دینی باید مبلغ یک ایدئولوژی دینی و مذهبی باشد تا نسل جوان را به سمت خود جذب کند.
وی،‌ بزرگترین آفت‌ دین‌داری را بی‌بصیرتی دانست و افزود: همین بی بصیرتی مردم و خواص، جریان خلافت مسلمین را در مسیر غلطی انداخت و جامعه اسلامی از حکومت و زمامداری امامان معصوم(ع) بی بهره ماند.
صادقی، دقت در تاریخ اسلام را مورد تأکید قرار داد و افزود: تاریخ اسلام سراسر عبرت ها و درس هایی است که می تواند یک ملت را از ذلت به عزت یا برعکس از عزت به ذلت برساند.
وی با اشاره به اینکه ناآگاهی و بی بصیرتی، نقیصه و آفت بزرگ دین است که آثار منفی بسیاری به همراه دارد، اضافه کرد: بسیاری از لغزش‌ها و انحرافات و دشمنی‌ها در اثر ناآگاهی و بی‌بصیرتی پدید می‌آید، چنان‌که در همین جامعه ما برخی به دلیل نداشتن بصیریت، فریاد غرب و الگوگیری از آن‌ها را سر می‌دهند.
سرپرست تبلیغات اسلامی داراب با یادآوری وقایع صدر اسلام یادآور شد: بسیاری از مسلمانان به‌ویژه خواص در صدر اسلام به جزئیات احکام اسلامی و آیات قرآن دقت داشتند، اما بصیرت نداشتند.
انتهای پیام

captcha