خوشنویسی؛ پل ارتباطی اسلام و مسیحیت در فیلیپین+عکس
کد خبر: 3762982
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

خوشنویسی؛ پل ارتباطی اسلام و مسیحیت در فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل ـ کارگاه خوشنویسی نام «حضرت مریم(س)» به عنوان پل ارتباطی میان دو دین ابراهیمی اسلام و مسیحیت به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در دانشگاه کاتولیک «دِ لا سال» مانیل برگزار شد.

خوشنویسی؛ پل ارتباطی اسلام و مسیحیت در فیلیپین+عکسبه گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این کارگاه سومین بخش از برنامه «مریم در میان ما مسلمانان و مسیحیان» در دانشگاه «دِ لا سال» بود که روز جمعه(18 آبان‌ماه) با همکاری انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، دفتر امور مذهبی دانشگاه دِ لا سال، بنیاد صلح پالانکا، مرکز اسلام و دموکراسی فیلیپین و واحد امور اجرایی کاتولیک این کشور برگزار شد.

تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل در این کارگاه، نام حضرت مریم(س) را با خط نستعلیق خوشنویسی کرد و دانشجویان نیز این نام را نگارش کردند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در مانیل؛ «جیمز بی لاکسا»، مدیر دفتر امور دینی دانشگاه د لا سال در پایان این برنامه ضمن تشکر از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مانیل و تندیس تقوی در برگزاری کارگاه اظهار کرد: این که با یک قلم از نی(قلم‌نی) و هنر بتوانیم نام حضرت مریم را به عنوان پل ارتباطی میان دو دین ابراهیمی بنویسیم، کاری بسیار زیبا، تأثیرگذار و ارزنده است.

وی افزود: این نوآوری که برای نخستین بار در این دانشگاه و شاید در فیلیپین اتفاق افتاده است، نقشی ماندگار در ذهن دانشجویان خواهد گذاشت و امیدوارم این نوع فعالیت‌ها که می‌تواند منجر به آشنایی بیشتر دانشجویان با دیگر ادیان به ویژه اسلام شود، تداوم یابد.

بنا بر این گزارش، با توجه به استقبال دانشجویان و درخواست مسئولان دانشگاه دِ لا سال قرار شد، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مانیل برنامه‌ای جداگانه در آینده درباره خوشنویسی ایرانی و کارگاه خوشنویسی ویژه برای دانشجویان برگزار شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha