رنگ باختن رویکرد بصیرت‌افزایی در مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3762984
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

رنگ باختن رویکرد بصیرت‌افزایی در مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر داخلی مؤسسه قرآنی صافات با اشاره به اینکه آموزش تدبر در قرآن کریم از اهمیت بالایی برخوردار است که باید به آن توجه شود، گفت: مؤسسات قرآنی باید با رویکرد بصیرت‌افزایی فعالیت کنند.

رنگ باختن رویکرد بصیرت افزایی در موسسات قرآنیملیحه اسحاق‌نژاد درگفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص نحوه ورود و آغاز کار در وادی قرآن و فعالیت های قرآنی بیان کرد: قرآن را به صورت تقلیدی از صوت عبدالباسط زیر نظر اساتید آغاز کردم و از سن 17 سالگی در مسجد محل مشغول آموزش قرآن شدم.
وی ادامه داد: مهم ترین مشوق من در یادگیری قرآن پدرم بود و از آنجا که علاقه زیادی به قرآن داشتم، در سال سوم متوسطه با ثبت نام درجامع القرآن مشهد به صورت جدی تر این بحث را دنبال کرده و از محضر اساتید مختلف ازجمله استاد علمی در زمینه معارف و روانشناسی و مدیریت اسلامی آموزش دیدم.
اسحاق نژاد بیان کرد: مهم ترین استادی که سرمشق اخلاق درزندگی‌ام هستند، استاد سیدجواد سادات فاطمی است چرا که وی به خاطر صبر و تحمل در کلاس درس بهترین الگو برای من بوده و هستند.
مدیر داخلی موسسه قرآنی صافات اظهار کرد: استاد احمدرضا محسنی برای اولین مرتبه طرح تلاوت قرآن برای کودکان پیش دبستانی در آموزش و پرورش و آستان قدس رضوی برگزار کردند و من دوره روخوانی و روان خوانی را نزد این استاد گذراندم و بعد از چند ماه از من دعوت شد تا درموسسه استادمحسنی تدریس کنم.
وی در خصوص زمینه فعالیت قرآنی خود اظهار کرد: عمده فعالیت من در رشته قرائت تحقیق است ولی بیشتر افراد مرا به عنوان فعال در رشته قرائت ترتیل می شناسند.
اسحاق نژاد ادامه داد: 14 سال تدریس در مرکز عالی تربیت مدرس در پایه‌های مختلف داشتم که کلاس صوت و لحن از سوی حافظان و قرآن آموزان رشته قرائت تحقیق مورد استقبال بیشتری بود.
مدیر داخلی موسسه صافات تصریح کرد: از آنجا که بانوانی فعال در رشته ترتیل فقط صوت استاد منشاوی‌استفاده می کنند و کمتر علاقه نشان می دهند، باعث شد ساعت‌ها وقت بگذارم و درمورد اساتید مختلف و سبک‌های آن‌ها تحقیق کنم.
وی در خصوص سایر فعالیت های این موسسه گفت: با وجود مشکلات زیاد و عدم همکاری مسولان مربوطه موسسه تأسیس شد و از آنجا که حدود 13 سال در رشته تواشیح فعال و حائز رتبه اول و دوم مسابقات اوقاف در این رشته بودم، آموزش تواشیح در قالب 6 گروه از تمام گروه های سنی نیز در موسسه صورت گرفت که آماده مسابقات نیز شدند.
اسحاق نژاد با بیان اینکه مشهد شهری قاری پرور و قطب قرآنی کشور است، تصریح کرد: مهم ترین اصل در آموزش قرآن اخلاق است. اخلاق استاد قرآن درجذب قرآن آموزان بسیارمهم است. ضمن اینکه تلاش‌ شده تا تمام نکاتی که در زمینه ایجاد فرهنگ سازی قرآنی مهم است، در تدریس رعایت شود.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی موسسات قرآنی کم کردن آسیب های فضای مجازی در جامعه است، اظهار کرد: از این رو بستر آموزش رایگان برای افرادی که به لحاظ مالی بضاعت چندانی ندارند، در این موسسه فراهم شده است؛ ضمن اینکه در این موسسه کشف استعدادهای قرآن آموزان در زمینه علوم قرآنی انجام می‌شود.

انتهای پیام

captcha