مسابقات قرآن اوقاف؛ یکی از قله‌های رفیع صدور انقلاب
کد خبر: 3763000
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

مسابقات قرآن اوقاف؛ یکی از قله‌های رفیع صدور انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از رفیع‌ترین قلل جمهوری اسلامی که می‌توان به واسطه آن انقلاب را صادر کرد، مسابقات بین‌المللی قرآن اداره اوقاف است.

مسابقات قرآن اوقاف؛ یکی از قله‌های رفیع صدور انقلاب

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، یکشنبه، ۲۰ آبان ماه در هفتمین همایش یاوران وقف استان همدان اظهار کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که در میان سرفصل‌های تمام مذاهب، امری قابل قبول و پذیرفته شده است.
وی افزود: همه مذاهب اعتقاد به این امر خیر دارند که انسان‌ها سرمایه و ثروت خود را نگاه داشته و از منافع آن به مردم نیازمند کمک کنند این نکته را نباید فراموش کرد که نزدیکی مذاهب می‌تواند از طریق سنت حسنه وقف صورت گیرد.
حجت‌الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه سنت حسنه وقف به جهان اسلام قدرتی مضاعف خواهد بخشید اضافه کرد: فرهنگ بی نظیر وقف باعث اوج گیری فرهنگ اسلام است که با بهترین وجه مهندسی خود باعث نجات بشریت از مشکلات معیشتی می‌شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: اینگونه سرفصل‌ها امری فطری است که موجب آرامش روح و روان انسان می‌شود با توجه به قرار گیری در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی این نکته را نباید فراموش کرد که همه ما مدیون انقلاب، امام و شهدا هستیم.
وی گفت: هویت کنونی این ملت با قبل از انقلاب تفاوت بسیار دارد، پیشرفت در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان، امنیت، دفاع و نظام، تجارت، ... همگی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است و اگر در جایی نارضایتی وجود دارد به دلیل انحراف از معیار‌های انقلاب بوده است.

فرهنگ وقف عامل اوج گیری فرهنگ ناب اسلام
حجت‌الاسلام آزادی خواه با اشاره به اینکه خمیر مایه انقلاب، گره گشا بود عنوان کرد: یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اقدامات امام خمینی(ره) بازنگری رویه سازمان اوقاف و احیا فرهنگ غنی وقف بود تا بسیاری از مردم از خدمات وقف متنعم شوند.
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه وقف قبل از انقلاب با پس از آن تفاوت بسیار دارد افزود: وقف قبل از انقلاب وقفی ناقص و آلوده به چم و خم سیاست‌ها زدگی‌هابود اما پس از انقلاب با بازنگری مهندسانه خود به سنتی حسنه در جهت خدمت به خلق درآمد.
وی گفت: مقام معظم رهبری نیز با نگاه جدید خود به سنت حسنه وقف، انقلابی در این فرهنگ ایجاد کردند در طول 40 ساله تاریخ وقف، 10 سال پایانی نسبت به 30 سال گذشته خود تفاوت چشمگیری داشته است به گونه‌‌‌ای که موضوع بقاع متبرکه در کشور سرو سامانی نداشت و حتی دستخوش برخی آسیب‌ها نیز شده بود اما با ورود سازمان اوقاف به امور بقاع متبرکه در 10 سال اخیر شاهد ورود جهادی این مجموعه بودیم.
حجت‌الاسلام آزادی خواه اظهار ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح آرامش بهاری افزود: طرح تربیت حفاظ قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری به روش حضوری و مجازی یکی از برنامه‌های بسیار خوب اداره اوقاف است.
نمانیده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از رفیع ترین قلل جمهوری اسلامی که می‌توان به واسطه آن انقلاب را صادر کرد مسابقات بین‌المللی قرآن اداره اوقاف است که این خود باعث افزایش امنیت و توسعه اقتصادی و سیاسی کشور می‌‌شود.
وی گفت: انتخاب ایران به عنوان مرکزیت برگزاری مسابقات قرآن در دنیا مقوله‌ای ساده و پیش پا افتاده نیست.
انتهای پیام

captcha