آیات قرآن را در زندگی کاربردی کنیم
کد خبر: 3763030
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

آیات قرآن را در زندگی کاربردی کنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدير اجرایی امامزاده حسن(ع) کرج گفت: قرآن‌خوانی و قرآن‌آموزی صرف هیچگاه مورد توجه دین اسلام نبوده است و در کنار آموختن قرآن باید آموزه‌های این کتاب الهی را در جامعه کاربردی کنیم.

آیات قرآن را در زندگی کاربردی کنیم

ولی الله سعیدآبادی، مدير اجرایی امامزاده حسن(ع) کرج در گفت وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اينكه قرآن برای تمام ابعاد زندگی برنامه ریزی دارد، اظهارکرد: قرآن‌كريم ابتدا انسان را از جهت عقلی و بینشی سیراب می‌کند و پس از آن انگیزه‌های قلبی او را درمسیر درست هدایت می‌کند تا انسان با تلاش در راه خدا به اهدافش برسد.
وی يادآور شد: خداوند در قرآن همه انسان‌ها را مخاطب کلام الهی خویش قرار داده ،از مومن گرفته تا مشرک و کافر و منافق ،همه و همه مخاطب کلام الله هستند اما آنچه مهم است اینکه منافق و کافر ظرفیت پذیرش کلام الهی را نداشته و در برابر آن لجاجت می‌کنند، ازاین رو قرآن به خودی خود به سمت و سوی مخاطبان خویش یعنی مومنان سوق داده می‌شود .
این مسئول با تاکید بر اهمیت برگزاری محافل قرآنی و جایگاه حساس فعالیت‌های قرآنی، افزود: هر حرکتی که در راستای دین و اسلام انجام می‌شود در جهت پیروی از مکتب اهل‌بیت و قرآن‌کریم است.
سعيدآبادی به وظیفه متولیان ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: شناخت قرآن‌آموزان از ظرفیت وجودیشان در مقابل کلام الهی، عملی کردن آموزه‌های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی از جمله این وظایف است چرا که قرآن‌خوانی و قرآن‌آموزی صرف هیچگاه مورد توجه دین اسلام نبوده است و در کنار آموختن قرآن باید آموزه‌های این کتاب الهی را در جامعه به کار برد.
وی در پایان از برگزاری محفل انس با قرآن‌کریم در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) کرج سخن به میان آورد و گفت: این محفل قرآنی همزمان با آغاز دهه وقف و با حضور«داود تقيانی» نفر اول مسابقات قرآن‌کریم در این امامزاده در حال برگزاری است و تا پایان دهه وقف ادامه دارد.
انتهای پیام

captcha