وقف در حوزه علم و فناوری؛ نیازی فراموش شده
کد خبر: 3763066
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳

وقف در حوزه علم و فناوری؛ نیازی فراموش شده

گروه فرهنگی - رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كرج گفت: وقف در حوزه علم و فناوری نیازی فراموش شده است و متاسفانه خیرین توجه چندانی به توسعه آن ندارند.

وقف در حوزه علم و فناوری؛ نیازی فراموش شده

حجت‌الاسلام والمسلمين حسين مهديان، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان كرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز بر ضرورت ترویج وقف در حوزه علم و فناوری تأکید کرد و افزود: ما باید بتوانیم نیازمندی‌های شهرستان در حوزه علم و فناوری را شناسایی کنیم و با اطلاع‌رسانی به خیرین در جهت ترویج وقف در این حوزه اقدام کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وقف در حوزه مدارس از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: این درحالی است که وقف در حوزه علم و فناوری نیازمند گسترش و ساماندهی است.
این مسئول ترویج وقف در حوزه علم و فناوری به منظور دستیابی به اهداف توسعه کشور را بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: کار خیر که صرفا مدرسه‌سازی نیست و امروزه این حوزه اشباع شده است، کمک به تاسیس امکانات شرکت‌های فناور، موسسات فناور، شرکت‌های دانش بینان و به کارگیری جوانان در این حوزه وقف‌هایی هستند که می‌تواند به مرز دانش و اشتغال کمک کند و صدقه جاریه باشد.
مهدیان ابراز کرد: وقف در حوزه علم و فناوری کمک به دانش وتبدیل محصول به ثروت است که متاسفانه با وجود اهمیت، این وقف هنوز به صورت فرهنگ در نیامده و به دست فراموشی سپرده شده است.
رئیس اداره اوقاف کرج تاکید کرد: مردم باید لمس کنند که وقف در حوزه علم و فناوری بر زندگی آن‌ها تأثیر مثبتی خواهد گذاشت، خطری که پایه‌های دیانت، خانواده و آینده جوانان ما را تهدید می کند نبود شغل است که با توسعه علم و فناوری می‌توان در حوزه اشتغالزایی گام‌های مثبتی برداشت.
وی در پایان گفت: مبنای فرهنگ‌سازی صحیح وقف علم و فناوری تبیین اهداف و شفاف‌سازی نتایج وقف و گزارش عملکرد در جامعه است تا مردم از نتایج موقوفات خود آگاهی یابند که با دیدن نتایج مثبت قطعا میزان وقف در جامعه افزایش می‌یابد.
انتهای پیام

captcha