هنر؛ زبان‌ گویای انتقال مفاهیم قرآنی
کد خبر: 3763077
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

هنر؛ زبان‌ گویای انتقال مفاهیم قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نجف‌زاده با بیان اینکه هنر زبان گویای انتقال مفاهیم قرآنی است، گفت: در واقع هنری که بخواهد به بقای خود کمک کند باید از قرآن بهره بگیرد.

هنر زبان‌گویای انتقال مفاهیم قرآنی است

سعید نجف‌زاده، کارشناس فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی قرآنی به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: این نمایشگاه با برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در قالب ارائه 27 اثر در اندازه‌های مختلف به خط نستعلیق با موضوعات قرآنی برگزار شد.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه از جمله معرفی هنر اصیل خوشنویسی در بین دانشجویان و گسترش این هنر بین علاقمندان افزود: این نمایشگاه از 19 تا 24 آبان‌ماه در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی برپا است.
نجف‌زاده تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه در دانشگاه توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی با حمایت از هنر خوشنویسی است.
کارشناس فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر نقش هنرهای ایرانی و اسلامی تأکید و اظهار کرد: آثاری که با هنر و دین آغشته می‌شوند اثرپذیری بیشتری دارند.
این هنرمند خوشنویس با اشاره به اینکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «هیچ چیزی در تاریخ ماندگار نمی‌ماند مگر با هنر در ارتباط باشد»، عنوان کرد: در واقع هنری که بخواهد به بقای خود کمک کند باید از قرآن بهره بگیرد.
وی گفت: رشته خوشنویسی از رشته‌های پرطرفدار است و در این خصوص در جشنواره‌های قرآنی وزارت بهداشت ما توانسته‌ایم عناوین برتری را برای استان کسب کنیم و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر از این دست شاهد خلق آثار و تربیت هنرمندانی موفق در این حیطه در دانشگاه علوم پزشکی استان باشیم.
یادآور می‌شود، به مناسبت هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها نمایشگاه خوشنویسی قرآنی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برپا شد و در این نمایشگاه آثار حسین نجف‌زاده، هنرمند خوشنویس کرمانشاهی آماده بازدید علاقه‌مندان است.
انتهای پیام

captcha