آزادی ۲۱۰ زندانی جرائم غیرعمد توسط خیران آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3763090
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

آزادی ۲۱۰ زندانی جرائم غیرعمد توسط خیران آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی - مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که از ابتدای سال‌جاری ۲۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط خیران از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: کل مبلغ بدهی این زندانیان ۳۱ میلیارد تومان بوده که ۱۵ میلیارد تومان آن از طریق دادخواست اعسار به تقسیط بوده است.

آزادی ۲۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط خیران آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان، روز گذشته در آیین تجلیل از خیران استان، با بیان این‌که از ابتدای سال جاری ۲۱۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد توسط خیران از زندان‌های استان آزاد شدند، گفت: کل مبلغ بدهی این زندانیان ۳۱ میلیارد تومان بوده که ۱۵ میلیارد تومان آن از طریق دادخواست اعسار به تقسیط بوده است.

وی با بیان این‌که ستاد دیه متولی آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است، اظهار کرد: اکنون ۵۷۵ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که از این تعداد هشت نفر زن و ۵۶۷ نفر مرد است و کل مبلغ بدهی این تعداد، ۴۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

تقی‌پور افزود: زندانیان حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی، حوادث شبه عمد، تصادفات رانندگی در مجموع ۱۹ نفر و سه درصد از زندانیان استان است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی تعداد بدهکاران مالی در زندان‌های استان را ۴۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۴ درصد از زندانیان جرائم غیرعمد شامل بدهکاران مالی است و بدهکاران مهریه نیز ۱۱۱ نفر زندانی بوده که ۱۹ درصد از زندانیان جرائم غیرعمد را تشکیل داده است.

وی افزود: بدهکاران نفقه نیز ۱۴ نفر بوده که دو درصد از زندانیان جرائم غیرعمد استان را تشکیل می‌دهد.

تقی پور، افزود: از ابتدای سال‌جاری حدود هفت نفر از زندانیان حوادث کارگاهی اعم از صنعتی و ساختمانی، شبه عمد و تصادفات و ۱۲۸ نفر از بدهکاران مالی، ۵۹ نفر از بدهکاران مهریه و ۱۳ نفر از بدهکاران نفقه، آزاد شدند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که خانواده‌های شهدا پرچمدار آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هستند، اظهار کرد: هیات‌های مذهبی استان نیز در ایام ۲۸ صفر، بخشی از هزینه احسان خود را صرف آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد کردند.

تقی‌پور به مشارکت گسترده مردم در شهر تبریز برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و گفت: گروه دانشجویی نگاه خدا نیز با تامین سه میلیون تومان، توانستند زمینه آزادی یک نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کنند و همچنین دختری ۱۳ ساله‌ در جشن گلریزان سال گذشته از پدر و مادر خود درخواست مشارکت برای آزاد سازی زندانی جرائم غیر عمد کرده و مبلغی را برای آزاد سازی زندانی فراهم می‌کند، این دختر خانم در جشن گلریزان امسال نیز قلکی را تهیه کرده و پول توجیبی خود را جهت آزادسازی زندانیان اختصاص داد.

وی خاطرنشان کرد: از شهریور ماه سال ۹۴ تا سال ۹۶، دو هزار و ۵۰ نفر از تعداد زندانیان استان کاهش یافته است که بخش اعظم این تعداد مربوط به زندانیان جرائم غیرعمد است.

انتهای پیام

captcha