اختصاص سه میلیارد تومان به نوعروسان مددجو سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3763102
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

اختصاص سه میلیارد تومان به نوعروسان مددجو سیستان و بلوچستان

گروه فرهنگی - مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان اعتبار جهت کمک به ازدواج مددجویان سطح استان هزینه شده است.

مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان اعتبار جهت کمک به ازدواج مددجویان سطح استان هزینه شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه این هزینه علاوه بر اعتبارات دولتی و امدادی از محل درآمدهای مردمی تأمین شده است، افزود: نوعروسان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت از جمله مشاوره شغلی، فرهنگی و اجتماعی، جهیزیه را براساس نوع نیاز مانند نقدی یا کالا دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در این مدت دو هزار و ۴۵۷ فقره جهیزیه و کمک هدیه ازدواج به مددجویان اعطا شده است، افزود: سرانه جهیزیه در مناطق عادی سه میلیون تومان و مناطق محروم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
عبادی اظهار کرد: هدیه ازدواج نیز از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فراخور مناطق عادی و محروم استان سیستان و بلوچستان متغیر است.
مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به همکاری با سازمان‌های مرتبط و مؤسسات خیریه در کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، افزود: خیران نیز نقش غیرقابل انکاری در تهیه اقلام جهیزیه همچون یخچال، کولر، بخاری، آبگرمکن و سایر امکانات داشته‌اند.

انتهای پیام

captcha