وجود ۱۰۸ مدرسه وقفی در لرستان
کد خبر: 3763107
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

وجود ۱۰۸ مدرسه وقفی در لرستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نقش سازنده وقف در حل مشکلات مردم و جامعه، اظهار کرد: ۱۰۸ مدرسه در لرستان موقوفه هستند.

وجود ۱۰۸ مدرسه وقفی در لرستان
به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در نشست تخصصی وقف با نخبگان اندیشه‌ورز و مدیران اجرایی استان لرستان که یک‎شنبه، 20 آبان به‌مناسبت هفته وقف در اداره‌کل اوقاف وامور خیریه استان برگزار شد، وقف را سنت حسنه و جاریه‌ای دانست که مورد تاکید دین اسلام است و گفت: اگر به وقف پرداخته شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
وی ضمن اعلام آمادگی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان جهت هرگونه همکاری و تعامل با اداره‌کل اوقاف وامور خیریه، اضافه کرد: اداره‌کل اوقاف وامور خیریه و آموزش و پرورش در برگزاری مراسمات مختلف ازجمله همایش «احلی من العسل» و مسابقات قرآن با هم مشارکت و تعامل دارند.
زینی‌وندمقدم به وجود ۱۰۸ مدرسه وقفی در لرستان اشاره کرد و گفت: والدین دانش‌آموزان ظرفیت مناسبی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه هستند لذا این ظرفیت وجود دارد در جلسات اولیا و مربیان این موضوع ترویج شود.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اعلام آمادگی برگزاری زنگ انشا در مدارس به‌مناسبت هفته وقف در سطح مدارس استان لرستان، گفت: جهت ترویج فرهنگ وقف در جامعه باید از ظرفیت آموزش و پرورش بهره‌برداری کرد.
وی به وجود ۱۰۸ مدرسه وقفی در لرستان اشاره کرد و گفت: در دهه وقف از ظرفیت کارشناسان مذهبی برای ترویج فرهنگ وقف در بین دانش‌آموزان و مدارس استفاده شود.

انتهای پیام

captcha