ضرورت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی
کد خبر: 3763110
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

ضرورت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی

گروه اجتماعی - فرماندار شهرستان رودبار با تأکید بر ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی با توجه به نیاز و شرایط کشور، گفت: بر اساس بخشنامه دولت ادارات و نهادها موظفند از کالاهای تولید داخل کشور استفاده کنند و عدم اجرای این بخشنامه نوعی از مظاهر فساد است.

ضرورت ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی

به گزارش ایکنا از گیلان، اسماعیل میرغضنفری، فرماندار شهرستان رودبار عصر روز گذشته، 20 آبان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار، اظهار کرد: هرکجا و هر زمان با تاسی به فرهنگ غنی اسلام حرکت کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم.

وی افزود: دین مبین اسلام راهبرد سعادتمندی بشر را در دنیا و آخرت به شایستگی ترسیم کرده و عمل به دستورات و فرامین آن تمام ناهنجاری‌ها، رذایل و نابسامانی‌ها را می‌زداید.

فرماندار رودبار با بیان اینکه نظم باید در فرهنگ عمومی ادارات و نهادها حاکم گردد به جایگاه شورای فرهنگ عمومی و مصوبات قانونی آن اشاره کرد و گفت: گاهی مواقع در جامعه اسلامی با رفتار و عملکرد نادرست خود مروج فرهنگ دشمنان شده‌ایم و آسیب بر کشور وارد کرده‌ایم که بیشترین آسیب‌ها هم فرهنگی بوده است لذا باید چاره اندیشی شود.

میرغضنفری با تاکید بر ترویج فرهنگ مصرف کالاهای داخلی با توجه به نیاز و شرایط کشور، تصریح کرد: بر اساس بخشنامه دولت ادارات و نهادها موظفند از کالاهای تولید داخل کشور استفاده نمایند و عدم اجرای این بخشنامه نوعی از مظاهر فساد است و باید با مظاهر فساد برخورد شود.

فرماندار رودبار خبیان کرد: همه باید برای احیاء و اعتلاء فرهنگ جامعه ما که ریشه در آموزه‌های دینی دارد تلاش کنیم و رفتار و کردار ما نباید بر خلاف این آموزه‌های انسان ساز باشد.

در ادامه حجت الاسلام سید محمدی، امام جمعه رودبار هم در این نشست گفت: شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی دارد و مصوبات این شورا لازم الاجرا است و همه مسئولین موظفند مصوبات این شورا را اجرا نمایند.

وی به احیا روحیه مطالبه گری در جامعه اشاره کرد و افزود: فرهنگ مطالبه گری باید در جامعه احیا شود، البته مطالبه گری با آشوب و جنجال فرق دارد، همه وظیفه داربم راه و روش مطالبه گری را به مردم آموزش دهیم و اصحاب رسانه نقس به سزایی در این امر خطیر دارند.

حجت‌الاسلام سید محمدی اظهار کرد: جامعه‌ای سعادتمند است که در آن انتقاد وجود داشته باشد و انتقادها هم سازنده باشند و همه افراد جامعه در مقابل قانون یکسان باشند.

وی ادامه داد: در جامعه از کسانی انتقاد صورت می‌گیرد که در حزب و گروه و جناح منتقد نیستند ولی افرادی که در جناح و گروه وی هستند، هرکاری کنند مصون از انتقاد هستند که این در شان جامعه اسلامی نیست و این نقیصه باید اصلاح گردد.

انتهای پیام

captcha