۶۰ درصد بافت قدیمی ملایر موقوفه است
کد خبر: 3763119
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰

۶۰ درصد بافت قدیمی ملایر موقوفه است

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر تصریح کرد: ۶۳.۷ درصد بافت قدیم ملایر موقوفه است و وقف در این شهرستان تقریباً اشباع شده است.

60 درصد بافت قدیمی ملایر موقوفه است

به گزارش ایکنا از همدان، جعفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری ادار‌ه‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد بافت قدیمی ملایر موقوفه است افزود: همین امر نیز موجب توسعه شهرستان بوده است.
وی از ثبت 3 مورد وقف در سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: موقوفات این شهرستان عمدتا در حوزه ساخت خانه عالم و ساخت زائر سرا و روضه خوانی و عزاداری برای اباعبدالله هزینه می شود.
وی تأکید کرد: در شرایط کنونی بهتر است واقفین در حوزه ازدواج جوانان و اشتغال آنها وارد شوند چرا که با استفاده از موقوفات اقتصاد مقاومتی محقق شده اشتغال زایی و در پی آن نیز درآمد پایدار ایجاد خواهد شد.
جعفری با بیان اینکه موقوفات منفعتی بهترین موقوفات هستند افزود: در موقوفات منفعتی که نفع عموم مردم را در بر می‌گیرد، متولی با توجه به نیازهای روز جامعه آن را هزینه می‌کند.
وی تصریح کرد: بیشترین خلأ در حوزه فرهنگ سازی اوقاف در زمینه شیوه اطلاع رسانی وقف است، در صورتی که تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف توسط ارگان های دیگر به جز اداره اوقاف انجام بگیرد در دیدگاه مردم موثرتر خواهد بود.
وی ادامه داد: گرچه تبلیغات اداره اوقاف در نهادینه شدن فرهنگ وقف موثر است اما تبلیغات و اطلاع رسانی سایر ارگان ها موجب تثبیت بیشتر این فرهنگ خواهد بود.
وی در پایان گفت: متاسفانه وقف برای برگزاری برنامه های قرآنی در شهرستان ملایر کم است و نیاز به هدایت موقوفات جدید در این راستا هستیم.
یادآور می‌شود، ستاد خبری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha