آغاز ساخت زائرسرای بارگاه حیقوق نبی(ع)
کد خبر: 3763137
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

آغاز ساخت زائرسرای بارگاه حیقوق نبی(ع)

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره اوقاف تویسرکان با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت زائرسرای بارگاه حیقوق نبی(ع) به زودی آغاز می‌شود، گفت: فاز اول زائر‌سرا شامل ۲۸ مکان اقامتی در فضای ۱۵۰۰ متر‌مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای زائران و گردشگران است که ۹۰ درصد طرح معماری آن انجام شده است.

آغاز ساخت زائرسرای بارگاه حیقوق نبی(ع) در تویسرکان

حمیدرضا نوروزی، رئیس اداره اوقاف تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تاکید بر امر وقف از برنامه‌های اجرایی در هفته وقف سخن گفت و افزود: نشست با امام جمعه و روحانیون جهت شناسایی انواع وقف و طرق انجام آن، همایش یاوران وقف، زده شدن زنگ وقف در یکی از مدارس، توزیع سبد کالا، ۵ نشست تخصصی با موضوعاتی ازجمله وقف و محرومیت زدایی و وقف و بقاع متبرکه، رونمایی و بهره برداری از ۳ امامزاده را از جمله برنامه‌های انجام شده در این هفته برشمرد.
وی با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری است، وقف مشارکتی را نمونه دیگر وقف برشمرد و گفت در این نوع وقف بیش از یک نفر به طور هماهنگ وقفی را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به افزایش ۳ برابری جذب خیرین گفت در ۸ ماه نخست سال جاری ۱۳ مورد وقف جدید داشته ایم.
نوروزی با اشاره به اینکه وقف باید متناسب با شرایط و خواست جامعه باشد گفت: امروز جامعه نیازمند وقف‌های جدید، متناسب با شرایط خاص روز مانند کمک به بیماران نیازمند و سرپرستان خانوار و فعالیت‌های فرهنگ محور و اشتغالزایی است که باب‌های جدید در وقف است .
وی افزود: در هفته وقف شاهد توزیع ۳۰۰ سبد مواد غذابی به ارزش 400 میلیون ریال از موقوفات خیرین و کمک اداره اوقاف تهیه و در بین خانواده های نیازمند، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست و ایتام و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد شد.
رئیس اداره اوقاف تویسرکان ادامه داد: از پشتوانه موقوفات سه صحن امامزاده بازسازی وافتتاح شده و عملیات اجرایی چند امامزاده دیگر در سطح شهرستان تویسرکان آغاز و بعضا به بهره برداری رسیده است.

وقف تعدادی مصحف شریف به مراکز متقاضی
وی ادامه داد : یکی دیگر از برنامه های هفته وقف در قالب وقف کتاب غرفه های کتابخوانی همراه با برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح شهر و مساجد روستاها برپا شد و همچنین چندین مصحف شریف به مراکزی که متقاضی هستند واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه هدف این است که وقف را به نحو احسن در سطح شهرستان به انجام رسانده تصریح کرد: باید از منابع موقوفه برای احیای بهتر فرهنگی و آموزشی و سامان دادن به خانواده های نیازمند و کمکهای آموزشی و تحصیلی و درمانی استفاده کنیم.
نوروزی در پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت زائر سرای بارگاه حیقوق نبی(ع) به زودی آغاز می‌شود گفت: فاز اول زائر سرا شامل ۲۸ مکان اقامتی در فضای ۱۵۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای زائران و گردشگران است که ۹۰درصد طرح معماری آن انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین دو مرحله از سه مرحله عملیات اجرایی بازسازی بارگاه امام زاده زید(ع) در منطقه شهرک زید به پایان رسیده و آماده بهره برداری می باشد.
انتهای پیام

captcha