تکاب؛ در صدر برترین موقوفات آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3763138
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

تکاب؛ در صدر برترین موقوفات آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب از وجود ۲۰۰ موقوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: تکاب با دارا بودن ۲۰۰ موقوفه در ردیف برترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در تعدد موقوفات قرار گرفته است.

تکاب؛ در صدر برترین موقوفات آذربایجان‌غربی

رحمان امامی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تکاب در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بابیان اینکه تاکنون 200 موقوفه در این شهرستان به ثبت رسیده است، افزود: از این تعداد 6 وقف در سال جاری ثبت شده که یک وقف منفعتی و دیگری انتفاعی است و همچنین 10931 رقبه در تکاب وجود دارد و تکاب با دارا بودن 200 موقوفه در ردیف برترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی در تعدد موقوفات قرار گرفته است.
وی بابیان اینکه طی هفته وقف برنامه‌های متعددی در این شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری همایش یاوران وقف با هدف تشریح و تبیین جایگاه وقف در جامعه اسلامی و نیاز به وقف‌های گروهی و به‌صدا درآمدن زنگ وقف در مدرسه دانش‌آموزان استثنائی تکاب با هدف کمک و مساعدت به دانش‌آموزان نیازمند در موقوفه مرحوم محمدصالح قادری از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.
امامی خاطرنشان کرد: جامعه امروز، نیاز به وقف‌های جدید با رویکرد علمی و قرآنی و رسیدگی به اقشار فاقد درآمد و یا کم‌درآمد داشته و ضروری است کسانی که بضاعت مالی بسیار خوبی دارند، وقف‌های خود را در این راستا نیت کنند.
وی مشارکت مردم تکاب را در وقف‌های مختلف، رضایت‌بخش دانست و تصریح کرد: چهار روستای شهرستان تکاب به‌طور ۶ دانگ از موقوفات این شهرستان بوده و جالب اینکه ۴ دانگ از ۶ دانگ شهر تکاب نیز موقوفه مرحوم سلیمان‌خان افشار قلمداد می‌شود.
انتهای پیام

captcha